اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌ناگفته‌های چمران از محاصره پاوه در شبی سخت و طاقت‌فرسا

‌دشمن تا 10 متری ژاندارمری رسید/همه رز‌مندگان آماده شهادت بودند/ با پیام امام منطقه آزاد شد

رئیس شورای شهر تهران‌ با یادآوری محاصره پاوه گفت: ضدانقلاب تا 10 متری ژاندارمری نزدیک شده بود و‌ همه افرادی که آنجا بودند بنا به گفته شهید چمران، امیدی به زنده ماندن نداشتند و آماده شهادت بودند.

‌دشمن تا 10 متری ژاندارمری رسید/همه رز‌مندگان آماده شهادت بودند/ با پیام امام منطقه آزاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، مهدی چمران ظهر امروز در همایش بزرگداشت حماسه آزادسازی پاوه و یادواره 600 شهید از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران و فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه در شهرستان پاوه اظهار داشت: دشمن از غرب کشور وارد ایران شد و تقریبا تمام کردستان را گرفت.

چمران ادامه داد: پاوه تنها نقطه حساس باقی مانده بود و اگر به تصرف درمی‌آمد، نقشه‌های شوم آمریکا و دشمنان عملی می‌شد و در واقع آخرین سنگر بود که دشمن با تمام توان و تجهیزات پاوه را محاصره کرده بود.

وی با اشاره به اینکه پاوه در آتش می‌سوخت، تاکید کرد: ضدانقلاب تا 10 متری ژاندارمری نزدیک شده بود و خانه پاسداران و ژاندارمری دو نقطه مهم مقاومت بود که از شهر باقی مانده بود و همه افرادی که آن‌جا بودند بنا به گفته شهید چمران، امیدی به زنده ماندن نداشتند و آماده شهادت بودند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نیمه‌های شب بود که بی‌سیم‌چی به من گفت صدای عراقی‌ها را می‌شنوم و به عشق شهادت ایستاده‌ام و خداحافظی کرد. همان شب به سید احمد آقای خمینی زنگ زدم و سختی کار و بحران را اطلاع دادم.

چمران با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، عنوان کرد: پیام امام (ره) آنچنان کوبنده بود که تمام نیروها قدرت عجیبی گرفتند و نیروهای مردمی تا ساعت 10 صبح قبل از رسیدن نیروهای کمکی، ارتفاعات پاوه را گرفتند.

رئیس شورای شهر تهران به برگزاری انتخابات سال گذشته در مصر اشاره کرد و بیان داشت: مردم مصر با رأی خود، مرسی را انتخاب کردند ولی ارتش پس از یک سال کودتا کرد و بیش از دو هزار نفر را کشت و دموکراسی را به گلوله بستند و همین نقشه را برای ایران اسلامی نیز در افکار پلید خود می‌پروراندند.

چمران با اشاره به توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی دشمنان، تصریح کرد: دشمن نتوانست به ایران اسلامی ضربه‌ای وارد کند و دلیل آن، ایمان و اعتقاد مردم به امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه هر جا بیداری اسلامی وجود داشته باشد، توطئه‌های استکبار نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی به‌دلیل نداشتن ولی فقیه دچار مشکل هستند و ما باید قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدانیم.

انتهای پیام/2700/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول