اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش صدمات ناشی از آلودگی و گرمای هوا

100 هزار اصله درخت در معابر مشهد شست‌وشو می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از اجرای پروژه شست‌وشوی 100 هزار اصله از درختان شهری در 69 خیابان خبر داد.

100 هزار اصله درخت در معابر مشهد شست‌وشو می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی گفت: به منظور کنترل آفات و عوامل خسارت‌زا بر روی درختان سطح شهر درختان معابر اصلی بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخاب و با آب و ترکیبات صابونی شست‌وشو داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به تغییرات شدید جوی و گرم شدن هوا طی سال‌های اخیر و به دنبال آن مستعد شدن درختان به حمله بسیاری از آفات و عوامل بیماری‌زا عملیات شست‌وشوی درختان در سطح فضای سبز مشهد اجرایی شده است.

سلامی تصریح کرد: در این اقدام 100 هزار اصله درخت 69 خیابان شهر طی 6 مرتبه با استفاده از ترکیبات آب و صابون شست‌وشو شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه این اقدام کاهش صدمات ناشی از آلودگی و دمای بالای هوا را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: از دیگر نتایج اجرای عملیات شست‌وشوی درختان معابر می‌توان به حذف آلاینده‌های شهری از روی برگ‌ها، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان، کاهش چشمگیر مصرف سموم پرخطر، جایگزینی روش‌های ساده و کم‌خطر در کنترل آفات و کاهش جمعیت آفاتی از جمله کنه در درختان اشاره کرد.

به گفته سلامی درختان سطح شهر در 6 نوبت از گرمترین روزهای سال شسته می‌شود.

انتهای پیام/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول