اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

تجمع طلاب خارجی در قم به مناسبت سالروز تخریب بقیع

طلاب و فضلای خارجی محصل در مدرسه حجتیه قم به مناسبت سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) در این مدرسه علمیه تجمع کردند.

تجمع طلاب خارجی در قم به مناسبت سالروز تخریب بقیع

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جمع کثیری از طلاب و فضلای خارجی محصل در قم امروز در مدرسه حجتیه قم گرد هم آمده در اعتراض به تخریب حرم ائمه بقیع(ع) که در هشتم شوال 1334 هجری قمری به دست وهابی‌ها صورت گرفت تجمع کردند.

سخنران این تجمع هم آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و امام جمعه قم بود.

وی با بیان اینکه امروز همه هجمه‌های اسلام‌ستیزانه علیه تشیع صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در این میان علاوه بر نقشه‌های دشمنان، تعصب برخی از پیروان مذاهب اسلامی هم علیه تشیع وارد عمل شده است.

امام جمعه قم با تاکید بر علم‌آموزی بیشتر توسط شیعیان و روحانیون شیعه برای محاجه علمی با پیروان سایر فرق اسلامی بیان داشت: باید تمام احادیث مورد اتفاق اهل سنت را با دقت مورد بررسی و موشکافی قرار داد و اختلافات و اشتراکات میان مسلمانان را دریافت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: امروز مشاهده می‌کنیم وهابی‌ها عقاید خود را به نام روشنفکری منتشر می‌کنند و سعی دارند با دستاویز قرار دادن برخی جملات در ادعیه شیعیان، پیروان اهل بیت(ع) را کافر جلوه دهند بنابراین استفاده از دلایل روشن و متقن در برابر مغالطه‌های آنها ضروری است.

هشتم شوال سال 1334 هجری قمری یادآور حمله وهابی‌ها به فرماندهی شخصی به نام عبدالعزیز بن سعود به مدینه است که پس از اشغال شهر و بیرون کردن مأموران عثمانی دست به غارت بقیع و تخریب حرم اهل بیت(ع) زدند.

در جریان این حمله قبور ابراهیم و عبدالله فرزند و پدر رسول گرامی اسلام(ص)، ام البنین مادر حضرت عباس(ع) و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) تخریب شد.

این حملات توسط وهابیون دارای سابقه بود و تداوم هم یافت؛ در کتاب «تاریخ امملکه العربیه السعودیه کما عرفت» آمده است: «در سال 1216 امیر سعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت کرد و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد. سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند؛ بیشتر مردم را در کوچه و بازار و خانه‌ها به قتل رساندند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند. خمس اموال را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد (چون به نظر آنها جنگ با کفار بود)».

عقاید وهابی‌گری و سلفی‌گری هنوز هم ادامه داشته و چندی پیش گروهی از تکفیری‌ها و تروریست‌های معارض در سوریه اقدام به تخریب آرامگاه حجر بن عدی، یکی از صحابی بزرگ رسول خدا(ص) و امیرمومنان(ع) کردند.

برخی از علمای وهابی به بهانه‌های واهی و برای رسیدن به بهشت خون شیعیان را مباح می‌دانند و همین امر زمینه‌ساز حملات تروریستی و خائنانه به مساجد و محل‌های اجتماع شیعیان در سراسر جهان شده است.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول