اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

تحقق حماسه اقتصادی محصول تلاش دانشگاهیان و حوزویان است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پایه تحقق حماسه اقتصادی می‌تواند محصول تفکر ناب و مخلصانه بسیج اساتید کشور باشد، گفت: زیرساخت‌های تحقق شعار سال محصول تلاش دانشگاهیان و حوزویان است.

تحقق حماسه اقتصادی محصول تلاش دانشگاهیان و حوزویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، حجت الاسلام حمید محمدی در آستانه برگزاری اجلاس سالانه این سازمان با اشاره به اینکه بسیج اساتید با پیگیری در تحول علوم انسانی به دنبال تحقق منویات رهبری است، اظهار داشت: حمایت مسئولان نظام از سازمان بسیج اساتید در تحقق دانشگاه اسلامی و اجرایی و عملیاتی کردن آن گام مهمی در تحول علوم انسانی در سطح دانشگاه ها خواهد برداشت.

وی خاطرنشان کرد: هرچه روحیه بسیجی در بین اساتید دانشگاه‌ها رواج بیشتری پیدا کند و در این زمینه یادگیری‌ها به نفع مقاصد بلند انقلاب و اسلام باشد، آینده بهتری در انتظار دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

دبیر شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی، سطح ارتقای دانش در کشور را منوط به رشد و ارتقای سطح فعالیت بسیج اساتید در دانشگاه‌ها دانست.

وی افزود: ارتقای سطح علم در کشور، بهینه‌سازی روند تولید علم در جامعه، اعتماد به خروجی‌ها در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی در پی خواهد داشت، بنابراین مسیر رشد و ارتقای فعالیت‌های بسیج اساتید مسیر رشد انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تمدنی است.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش بنیادین اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، گفت: اساتید بسیجی نهایت تعامل مثبت با دولت یازدهم که مبنای خود را بر تدبیر، فهم خوب، مشاوره و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی کشور گذاشته است، داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش بسیج اساتید کشور باعث ایجاد تعامل مثبت و پیش برنده بین همه بخش‌های دانشگاهی می‌شود، تصریح کرد: یکی از بازخوردهای پایانی این همایش ایجاد هم‌افزایی بین ظرفیت‌های کل بسیج اساتید در کشور است.

محمدی تاکید کرد: اگر این گونه همایش‌ها با برنامه‌ریزی خوب قبلی و محتوادهی اصولی باشد، می‌تواند سطح علمی، تعهد، تخصص و رویکردها را در مجموعه دانشگاهی کشور ارتقا داده و بستری برای تحول علوم انسانی، علمی و فرهنگی در دانشگاه ها که مطلوب رهبری و نظام است را ایجاد کند.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول