اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

توسعه آموزش‌های مهارتی شاهراه توسعه کشور است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی شاهراه توسعه کشور است.

توسعه آموزش‌های مهارتی شاهراه توسعه کشور است

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به فعالیت‌ها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز فنی و حرفه‌ای در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی شاهراه توسعه کشور است، تصریح کرد: امید است فنی و حرفه‌ای به زودی به عنوان مرکز تولید ثروت در کشورمان مطرح شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی نیروی انسانی فعالیت می‌کند، ابراز داشت: توانمندسازی نیروی انسانی مهم‌تر و موفق‌تر از توانمندی نیروی زمینی است.

وی با تأکید بر اینکه باید آموزش‌های مهارتی و نظری تلفیق شوند، تصریح کرد: کشورمان از طریق افزایش فن و مهارت توانمند می‌شود.

صیادی خاطرنشان کرد: اصلاح هرم تحصیلی باید به عنوان اولویت برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد آموزش‌ها به صورت نظری و 30 درصد آن مهارتی و عملی است، اظهار کرد: طبق افق چشم‌انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه اولویت برنامه‌ها قرار دادن آموزش‌های مهارتی در برنامه است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان مهارت را کلید اشتغال جوانان دانست و افزود: امروز در جامعه افراد بیکار وجود ندارد بلکه به آنها افراد بی‌مهارت گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره مدرک‌گرایی به پایان رسیده است، تأکید کرد: امروزه جهان در دست مهارت‌آموختگان است.

صیادی به برگزاری دوره‌های مهندسین فردا در فنی و حرفه‌ای استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان این دوره‌ها در هشت رشته مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: این دوره‌ها شامل ربات مسیریاب، سازه‌های ماکارونی، دوره‌های رایانه ICDL، مهارت‌های هفت‌گانه، ربات زیر دریایی و... است.

وی در پایان اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در رشته تحصیلی خود برای کسب مهارت لازمه به مراکز فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول