اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی عنوان کرد

رشد 56 درصدی مراجعان کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: تعداد مراجعان کتابخانه‌های عمومی استان طی 2 سال اخیر 56 درصد رشد کرده است.

رشد 56 درصدی مراجعان کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در جمع کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: رشد 56 درصدی تعداد مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان  نشان از علاقه‌مندی جوانان به امر مطالعه کتاب و اطمینان خانواده‌ها به محیط کتابخانه‌ها و همچنین رضایت مراجعین از خدمات کتابخانه‌ها است.

وی بر استفاده از راهکارهای موثر در بهبود و ارتقای بهره‌وری کتابخانه‌ها تاکید کرد و افزود: استفاده از روش‌های نوین می‌تواند به عنوان راهکاری برای سرعت بخشی به سیستم خدمات کتابخانه مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت ارتقا رضایت مراجعان را به دنبال داشته باشد.

رحیمی در ادامه با اشاره به رشد سرانه مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: سرانه مراجعه به کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در 2 سال اخیر از 75 نفر به 117 نفر به ازای هر صد نفر جمعیت رسیده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که سال 91 به ازای هر صد نفر جمعیت کشور تعداد 29/97 نفر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده‌اند که استان خراسان شمالی در این شاخص رتبه بالاتر از میانگین کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت و نقش کتابخانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی افراد در جوامع گفت: هدف نهایی کتابخانه‌ها در بستر جامعه اطلاعاتی، فراهم کردن وسایل دسترسی به هر نوع اطلاعات برای هر کس در هر زمان و مکان است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط بتوانیم گامی موثر در جهت رسیدن به برنامه‌های پیش بینی شده در سند چشم انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 برداریم.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول