اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجره‌ای رو به بوستان شهادت

کتاب «ناگفته‌های شهادت، بایسته‌های روایت» منتشر شد

کتاب «ناگفته‌های شهادت، بایسته‌های روایت» به همت معاونت پژوهشی و فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا منتشر شد.

کتاب «ناگفته‌های شهادت، بایسته‌های روایت» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب بایسته‌های روایت و ناگفته‌های شهادت از پنج فصل اصلی تشکیل شده که شامل ناگفته‌های شهادت، بایسته‌های روایت، سیره شهید،‌ بایسته‌ها و تحریف‌ها است.

تأملی در واژه شهید، شهید یا قتیل،‌ ارزش شهادت به چیست، آرزوی شهادت،‌ رابطه عشق و شهادت،‌ رابطه ولایی در عشق،‌ رابطه عشق و شهادت، ارتباط جهاد اکبر و جهاد اصغر،‌ تاملی در روایت و تحلیل، فرهنگ شهید،‌ سیره شهید یا رویکرد زندگانی او،‌ اتقان در بیان سیره شهدا،‌ تحریف احساسی، تحریف در وقایع و علل ورود مقوله تحریف در حقایق دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که در زیر مجموعه فصل‌های این کتاب ذکر شده است.

این اثر گامی برای باز شدن پنجره‌ای رو به بوستان شهادت در قاب زرین اندیشه و خرد است، آنچه در این کتاب آمده تنها فرصتی است برای تضارب آرای صاحب‌نظران در حوزه‌ای که کمتر به آن توجه نشان داده‌ایم.

نویسنده این کتاب جوان خوش فکر حوزه علمیه و فارغ‌التحصیل رشته‌های فلسفه و هنر است که تراوشات ذهنی خود را با محوریت روایات و معارف دین به رشته تحریر درآورده که در نوع خود بدیع و ژرف است.

این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده که بخش اول آن ناگفته‌های شهادت است که به بیان ناگفته‌ها و مسائلی قابل توجه از مباحث اعتقادی شهید و شهادت پرداخته است. در یافتن پاسخ از عقل خود فراتر رفته و به نظرات ائمه اطهار(ع) مراجعه کرده است.

بخش دوم این کتاب که بیان بایسته‌های روایتگری نامگذاری شده، همه بایسته‌های این عرصه مقدس ذکر شده است.

این مجموعه در تکمیل بایسته‌ها و از همه مهم‌تر بیان و تبیین مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع روایتگری است و دو محور اصلی اتقان و بیان هنرمندانه که موضوع سخنان ایشان در جمع راویان موسسه سیره شهدا بوده بخش عمده مبحث روایتگری این کتاب است.

کتاب بایسته‌های روایت و ناگفته‌های شهادت توسط احمد رضا ابراهیمی تألیف شده که با شمارگان 2 هزار عدد و قیمت 3 هزار تومان به همت معاونت پژوهشی و فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول