اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف استان سمنان:

رسانه‌‏ها نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت: رسانه‏‌ها نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند و باید به این نقش به خوبی بپردازند.

رسانه‌‏ها نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز سمنان، محمدرضا سوقندی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته رسانه و تبلیغات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان افزود: رسانه‏‌های نوشتاری و دیداری به خصوص صدا و سیما نقش مهمی در احیای امر به معروف و نهی از منکر دارند.

وی اظهار داشت: در عصر حاضر، فرهنگ‏‌سازی، فرهنگ‌‏پذیری و توسعه فرهنگی بستگی به استفاده از ابزار رسانه دارد و هیچ چیز بهتر از ابزار رسانه سراغ نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: بر اساس آموزه‏‌های دینی و اسلامی، اگر امر به معروف و نهی از منکر احیا شود، همه ارزش‌‏ها و معروف‏‏‌ها احیا می‏‌شود.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یک نکته کلیدی دانست و با اشاره به برگزاری همایش ملی سراسری امر به معروف و نهی از منکر در 30 مرداد ماه در سمنان گفت: این همایش فعالیت برای اسلام است.

سوقندی برگزاری این همایش را برای صدا و سیمای استان سمنان که آمر و عامل به معروف است، فرصتی دانست تا فرهنگ‏‏‌پذیری و گفتمان‏‌سازی را در سطح جامعه رواج دهد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز سمنان نیز در این نشست گفت: این مرکز توان و تلاش خود را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به کار می‌‏گیرد تا این امر به فراموشی سپرده نشود.

عبدالمحمد منتظرحجت افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر آثار مثبتی فراوانی دارد و این آگاهی باید از مهد کودک شروع شود و تا دانشگاه‏‌ها ادامه یابد و به صورت مستمر جریان داشته باشد.

وی گفت: صدا و سیمای مرکز سمنان، سخنرانی‏‌های همایش ملی و سراسری امر به معروف و نهی از منکر را پوشش می‏‌دهد و برنامه‏‌سازی در این مرکز در احیای امر به معروف و نهی از منکر ادامه دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان نقش‌‏پذیری و الگوسازی در جوانان را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر چه سن بالاتر برود، نقش‌‏پذیری کمتر می‏‌شود و باید نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت معروف سوق داده شوند.

وی برنامه‏‌سازی‏های متنوع و سرگرم‌‏کننده برای اقشار مختلف مردم برای روی‏گردانی آنان از دیدن شبکه‏‌های ماهواره‌‏ای را بسیار مؤثر دانست و گفت: در صورتی که صدا و سیما از نظر بودجه مشکل نداشته باشد، می‏تواند برنامه‏‌های متنوع، جالب و سرگرم‏‌کننده تهیه و ارایه دهد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول