اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: اجازه نمی‌دهیم از آشتی ملی به عنوان سرپوشی برای مذاکرات سازش استفاده شود

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه حماس از آشتی ملی فرار نمی‌کند، تاکید کرد اجازه نخواهیم داد از این مسئله به عنوان سرپوشی برای مذاکرات سازش استفاده شود.

حماس: اجازه نمی‌دهیم از آشتی ملی به عنوان سرپوشی برای مذاکرات سازش استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس ، «موسی ابو مرزوق» تاکید کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نتایج مذاکرات را به صورت توافقی و بر اساس معیارهای صهیونیستی تعیین کرده اند.

ابو مرزوق تصریح کرد که خلاصه تفاهمات صورت گرفته میان عباس و کری این است که «کشور فلسطین باید در داخل مرزهای موقتی تاسیس شود و در مقابل، رژیم صهیونیستی به عنوان «کشور ملت یهود» در داخل مرزهای امنیتی به رسمیت شناخته شود. در چارچوب مبادله اراضی نیز شهرک های بزرگ صهیونیست نشین با حمایت و موافقت طرف های عربی در داخل اراضی صهیونیستی باقی خواهد ماند و 8 الی 10 درصد از خاک کرانه باختری را تشکیل خواهد داد.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابومرزوق افزود در این توافقات هیچ اشاره ای به قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین نشده است، بلکه تاکید شده است که بخش شرقی قدس باید طی 10 سال تحت نظارت مشترک طرف های فلسطینی، اردنی و اسرائیلی اداره شود و اردن مسئول مذاکرات بر سر قدس، آوارگان و مرزها باشد و همچنین مسئولیت امنیت در دولت کنفدرالی را که بر سر آن توافق شده است، بر عهده بگیرد.

این رهبر برجسته جنبش حماس در ادامه تاکید کرد که از جمله توافقات دیگر صورت گرفته می توان به حل مشکل آوارگان فلسطینی از طریق تفاهمات منطقه ای و بین المللی و ایجاد صندوقی با حمایت مالی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان در کرانه باختری اشاره نمود.

ابو مرزوق تصریح کرد که جان کری درباره جنبش حماس هم وعده داده است که به ویژه پس از حوادث و تحولات اخیر مصر، به وضعیت آن رسیدگی کند.

وی افزود همین توافقات باعث شده است که «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده گفتگوهای آشتی ملی در جنبش فتح اقدام به تهدید و تخریب چهره جنبش حماس در رسانه ها کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول