اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس سفیر مصر را احضار کرد

تونس با احضار سفیر مصر ضمن ابراز نگرانی از قربانی شدن شمار زیادی از تظاهرات کنندگان توسط ارتش این کشور مقامات قاهره را به گفت‌وگو با معترضان برای حل بحران دعوت کرد.

تونس سفیر مصر را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه تونس در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی تونس آن را منتشر کرد از احضار ایمن مشرفه سفیر مصر در تونس خبر داد.

در این بیانیه آمده است: تونس مراتب نگرانی خود را از تحولات اخیر مصر و توسل به زور علیه معترضان و تظاهرات کنندگان و قربانی شدن شماری زیادی از آنها  را به ایمن مشرفه ابلاغ کرد.

وزارت امور خارجه تونس گفت: مقامات مصری می توانستند تحصن کنندگان و تظاهرات کنندگان را با روشی مسالمت آمیز متفرق کنند.

تونس بار دیگر طرف های سیاسی مصر را به در پیش گرفتن روش گفت‌وگو برای حل بحران کنونی و جلوگیری از ادامه خشونت ها دعوت می کنیم.

وزارت امور خارجه تونس در بیانیه ای دیگر اخبار برخی از رسانه ها و پایگاه های اینترنتی اجتماعی درباره مخفی شدن محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین را در مقر سفارت تونس در قاهره به شدت تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: این اخبار به هیچ وجه درست نیست و هدف از ان وخیم تر شدن تنش در منطقه است و به نفع منافع دو کشور و دولت نیست بنابراین از همه طرف ها می خواهیم هوشیار باشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول