اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کلاردشت مطرح کرد

استقرار ادارات و استفاده از نیروهای بومی خواست مردم کلاردشت

رئیس شورای شهر و از اعضای ستاد پیگیری شهرستان شدن کلاردشت استقرار سریع ادارات و استفاده از نیروهای بومی را از درخواسته‌های اصلی مردم این شهرستان تازه تاسیس عنوان کرد.

استقرار ادارات و استفاده از نیروهای بومی خواست مردم کلاردشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کلاردشت، شجاع سلیمانپور بعدازظهر امروز در مراسم آغاز به‌ کار فرمانداری شهرستان کلاردشت که با حضور معاون امور حقوقی و پارلمانی وزیر کشور، استاندار، نماینده مجلس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: از دور اول شورای اسلامی یکی از برنامه‌های مهم شورا پیگیری  شهرستان شدن کلاردشت بود.

وی ادامه داد: این امر مهم با ارتقاء ضریب امنیت منطقه، توسعه همه جانبه، ارائه خدمات بهتر به مردم بدون صرف هزینه برای کلاردشت به عنوان بخش استراتژیک در کشور در دستور کار قرار گرفت و با نامه‌نگاری‌ها، پیگیری‌ها، برگزاری جلسات، بازدیدها و با تحمل سختی‌ها و زحمات فراوان به بار نشست.

رئیس شورای شهر کلاردشت در ادامه ضمن تقدیر از ستاد پیگیری شهرستان شدن، از تمامی کسانی که در طول سال‌های گذشته در راه محقق شدن این امر تلاش کردند صمیمانه سپاسگزاری کرد و گفت: به‌زودی جشن مردمی شکرانه شهرستان شدن  کلاردشت با حضور تمامی اقشار در این شهرستان برگزار می‌شود.

سلیمانپور ابلاغ و اجرایی شدن استقرار ادارات و دستگاه‌های اجرایی مستقل و همچنین استفاده از نیروهای بومی کلاردشت برای تامین نیروی انسانی را از جمله خواست‌های ستاد و مردم شریف کلاردشت عنوان کرد و از استاندار مازندران خواست در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

بخشدار کلاردشت نیز در این مراسم با تقدیر از تلاشگران این امر بیان داشت: شهرستان فعلی کلاردشت دارای هفت محله، 19 روستا، دو دهستان و 18 هزار نفر جمعیت ثابت و صدها برابر جمعیت شناور است.

محمد سنایی ادامه داد: این شهرستان 600 هزار مترمربع مساحت داشت و از 67 سال پیش تاکنون دارای بخشداری بوده است.

وی با بیان اینکه کلاردشت قدمتی بیش از 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد آن را از چهار منطقه خوش آب و هوای جهان عنوان کرد.

سنایی در ادامه اظهار داشت: این بخش از ابتدای انقلاب دارای نمازجمعه بوده،20 اداره فعال، دو مدرسه علمیه، 12 دهیاری داشته و تمامی روستاهای آن دارای طرح هادی هستند.

وی به وجود دو شرکت بهره‌بردار چوب و کارخانه در شرف تاسیس میشابی بفات از ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان نام برد و به وجود باغ بررسی غلات کشور، بیمارستان، مناطق گردشگری مازیچال، تپه باستانی کلار، پارک فناوری، رشته کوه‌های سر به فلک کشیده این بخش اشاره کرد و گفت: مجوز راه‌اندازی دانشگاه پیام نور نیز در کلاردشت صادر شده است و با راه‌اندازی آن در کنار دانشگاه علمی کاربردی کلاردشت به لحاظ توسعه آموزشی نیز گام‌های ارزشمندی برداشته می‌شود.

بخشدار کلاردشت در ادامه انتقال زمین راه و شهرسازی برای ایجاد مجتمع اداری در کلاردشت را از ضرورتی‌ترین مباحث اولیه در این شهرستان نام برد و همچنین خواستار ارتقای حوزه قضایی و انتظامی این شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع کلاردشت در سال 87 ابلاغ شده است خواستار اجرایی شدن آن شد.

سنایی همچنین اجرایی نشدن چهار بانده کردن جاده مرزن‌آباد ـ کلاردشت و کمربندی کردیچال ـ مکارود عباس‌آباد مورد تاکید قرار داد و بر لزوم تسریع در روند اجرایی آن تاکید کرد.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول