اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

نقش ویژه خبرنگاران در توسعه و پیشرفت کشور/ لزوم توجه ویژه رسانه‌های پایتخت به مشهد

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به وظیفه خبرنگاران در کشور گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها در توسعه و پیشرفت کشور نقش موثر و تاثیرگذاری دارند.

نقش ویژه خبرنگاران در توسعه و پیشرفت کشور/ لزوم توجه ویژه رسانه‌های پایتخت به مشهد

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، سیداحمد علوی شب گذشته در مراسم تجلیل از خبرنگاران در محل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: جامعه ما اسلامی است و اهل رسانه باید با انتقاد سازنده و اطلاع‌رسانی صحیح و بر اساس الگوی اسلامی به توسعه کشور کمک کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: نوع کار شما به گونه‌ای است که می‌طلبد از علاقمندی ویژه‌ای برخوردار باشید و البته برآیند کارتان و خروجی آن در پیشرفت مملکت و توسعه کشور موثر است.

علوی با تاکید بر اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها سهم به سزایی در پیشرفت کشور دارند، بیان کرد: خبرنگاران در افزایش آگاهی و دانش جامعه موثرند.

وی عنوان کرد: دولت‌ها چون صاحب قدرتند، علاقمندند از آنها تعریف شود و خودشان را عالی معرفی کنند اما رسانه‌ها با نقد دولت‌ها می توانند نقائص سیستم های اجرایی را برطرف کنند.

علوی گفت: افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی و انتقاد از عملکردهای اجرایی مسئولان از فعالیت‌ها و رسالت خبرنگاران است.

وی تاکید کرد: البته نقد رسانه‌ها باید در راستای پیشرفت و توسعه کشور و در فضای سالم و نقد سازنده باشد و باید خبرنگاران در راستای افزایش تیراژ یا ایجاد جاذبه تیتر نزنند و به اهداف عالی جامعه کمک کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: نقد عملکرد اجرایی دولت ها باعث توسعه کشور می‌شود اما این نقد تبدیل به توهین و اغراض سیاسی و شخصی نباید شود و بدون تعارف امروز گاهی شاهد این موضوع در رسانه‌ها هستیم.

وی در بیان این موضوع که در صحنه بین‌الملل نیز رسانه‌ها می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند، گفت: رسانه‌ها می‌توانند آنچه در رقابت جهانی انجام دادیم را مقایسه کنند و این مقایسه باعث رقابت می شود.

علوی تاکید کرد: جامعه ما اسلامی است و نباید سیاه‌نمایی و اخلاق رذیله در رسانه‌های آن راه پیدا کند و در همه حال اهل رسانه باید از نبایدها پرهیز کنند.

وی بیان کرد: بعضا در نقد و انتقال مسائل دچار برخی اکاذیب و تهمت ها و نگاه های خاص حزبی و جناحی هستیم که خبرنگاران باید جدا از آن پرهیز کند.

علوی با اشاره به فعالیت های گسترده آستان قدس رضوی در شهر مشهد که شهری فرا ملی است و ارتباط موثر این نهاد با رسانه های استان تاکید کرد: باید الگویمان در نظام اسلامی در رابطه با خبر الزامات دینی و اسلامی باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مشهد جزء مهمترین شهرهای کشور است و هر فردی هر دو سال یک بار به مشهد سفر می کند و همچنین برنامه های مختلف و بزرگی در این شهر برگزار می شود، لذا رسانه های کشور باید بخش یا سرویسی را به مشهد و اخبار آن اختصاص دهند.

وی گفت: متاسفانه یک بارهم دیده نشده که از مشهد تیتر یکی در رسانه های کشوری دیده شود در حالی که این شهر به عنوان مهمترین شهر کشور و جهان اسلام محسوب می شود.

انتهای پیام/ح/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول