اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اتحادیه اروپا با هدف بررسی تحولات مصر تشکیل جلسه می‌دهد

مقامات ارشد اتحادیه اروپا دوشنبه آینده با هدف بررسی تحولات اخیر مصر در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند.

اتحادیه اروپا با هدف بررسی تحولات مصر تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی ناآرامی‌ها و کشتار غیرنظامیان در مصر، گروهی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند تا امکان مداخله احتمالی اروپا در این زمینه را بررسی کنند.

یکی از سخنگویان «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر افزود: « در مدت زمان باقی مانده، اشتون با همکاران خود در اتحادیه اروپا و جامعه جهانی در ارتباط خواهد بود.»

همچنین قرار است درباره اینکه وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز تشکیل جلسه دهند، تصمیم‌گیری شود اما تاکنون زمان خاصی برای این نشست تعیین نشده است.

پیش از این وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده نشستی خواهند داشت.

در  همین رابطه «کارل بیلد» وزیر خارجه سوئد نیز از اتحادیه اروپا خواست تا در برنامه‌های خود برای کمک به مصر تجدید نظر کند. وی همچنین گفت که صندوق‌بین‌المللی پول نیز باید به دنبال حمله نظامیان مصر به حامیان « محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور به حمایت‌ها خود از این کشور پایان دهد.

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز گفت که اروپا نفوذ بسیار کمی در ارتش مصر دارد اما آمریکا رابط‌های بسیار قویی دارد. ضمن اینکه تحریم‌های اقتصادی نیز پاسخی به حمام خونی که در مصر به راه افتاده است، نیست.

بیلد پیش‌بینی کرد که دوران سختی با حکمفرمایی افراطیون بر مصر حاکم شود اما اروپا باید شرایط را زیر نظر داشته باشد تا آمادگی داشته باشد در صورتی که امکانش فراهم شد، نقشی در دستیابی به راه‌حلی در این کشور ایفا کند.

از روز چهارشنبه در پی حمله نظامیان مصری به حامیان مرسی دست کم 578 نفر کشته و هزاران تن نیز زخمی شدند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول