اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی خبر داد

رشد 44 درصدی درآمدهای استان خراسان رضوی در بودجه 92

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی گفت: در بودجه 92 سهم درآمدهای استان خراسان رضوی 44 درصد رشد داشته است.

رشد 44 درصدی درآمدهای استان خراسان رضوی در بودجه 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی شب گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استان، کل درآمدهای استان در بودجه سال 92 را هزار و 497 میلیارد تومان معادل 3.94 درصد از اعتبارات استان‌ها اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به پارسال رشدی 44.6 درصدی داشته است درحالی که این رشد برای سایر استان‌ها، به صورت میانگین 22 درصد بوده است.

وی ادامه داد: 90.2 درصد از این اعتبارات از محل درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به 141 میلیارد تومان اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان، درخصوص اعتبارات هزینه‌ای بودجه 92 گفت: این اعتبارات  274میلیارد تومان معادل شش درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها است که نسبت به سال گذشته از رشد 11.7 درصدی برخوردار بوده است.

جمشیدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را 478 میلیارد تومان معادل 5.8 درصد از اعتبارات استان‌ها و دارای رشد 5.6 درصدی نسبت به سال 91 عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود برخی محدودیت‌ها و الزامات در توزیع اعتبارات سال 92 به مواردی چون اختصاص تمام سهم یک سوم اعتبارات دو درصد نفت و گاز به شهرستان سرخس، اختصاص هشت درصد از اعتبارات به طرح‌های هادی بنیاد مسکن، اختصاص پنج میلیارد تومان به ایجاد شهرستان های جدید و 21 میلیارد تومان به راه های روستایی فاقد آسفالت اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با لحاظ موارد یاد شده شورای برنامه‌ریزی استان در توزیع 248 میلیارد تومان دارای اختیار می باشد که تلاش شده است این اعتبار با استفاده از مدل های علمی به شکلی عادلانه توزیع شود.

گفتنی است در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل بودجه استانداری خراسان رضوی به ترتیب به ارایه توضیحاتی پیرامون سند توسعه‌ی روستاها و بقاع متبرکه و نیز عملکرد بودجه‌ی استان در سال 91 پرداختند.

انتهای پیام/ح/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول