اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران مستعفی حزب «الدستور» مصر در گفت‌وگو با فارس:

مردم مصر در برابر خواسته‌های آمریکا در مصر ‌ایستادگی می‌کنند

یکی از رهبران مستعفی حزب «الدستور» مصر تاکید کرد مردم مصر در قبال خواسته‌ها و چشمداشت‌های آمریکا در این کشور جهت غلبه بر خواست و اراده مصری‌ها ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

مردم مصر در برابر خواسته‌های آمریکا در مصر ‌ایستادگی می‌کنند

«احمد دراج»، هماهنگ کننده عمومی جمعیت ملی برای تغییر و یکی از رهبران مستعفی حزب الدستور مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمین با رد طرح اخیر دانشگاه الازهر در پایان دادن به تحصن خود عامل حوادث اخیر جاری در کشور هستند.

دراج با بیان اینکه وقوع حوادث اخیر در مصر و در قبال جماعت اخوان المسلمین امری اجتناب ناپذیر بود، گفت: اخوانی‌ها تمام طرح‌ها و پیشنهادات و راه حل‌های ارائه شده برای حل بحران سیاسی مصر را رد کردند و نتوانستند از آخرین فرصت داده شده به آنها از سوی شیخ الازهر استفاده کنند.

دراج افزود: در این تردید نیست که تمام تلاش‌های آمریکا و دیگر طرف‌های خارجی جهت دخالت در امور داخلی مصر یا درخواست کمک برخی از طرف‌های مصری از آمریکا اقدامی بی‌فایده است و تنها مردم مصر را مصرتر خواهد کرد تا در برابر خواسته‌ها و چشم داشت‌های دولت آمریکا خواهد ایستاد که تلاش دارد، بر خواست و اراده مردم مصر غلبه کند.

وی مهمترین خواسته مردم مصر را تشکیل دولت مدنی مستقل و بدون وابستگی به طرف یا طرف‌های خارجی دانست و تاکید کرد که مردم مصر هم اکنون دست در دست هم در صف واحدی هستند و هیچ کس یا طرف داخلی و یا خارجی نمی‌تواند مردم مصر را شکست دهد.

دراج دلیل استعفای خود از حزب الدستور به رهبری «محمد البرادعی» را واکنش به استعفای محمد البرادعی از سمت معاونت ریاست جمهوری مصر آن هم در این شرایط سخت که کشور با آن مواجه است، بیان کرد.

وی اقدام محمد البرادعی را شانه خالی کردن از مسئولیتی دانست که در این شرایط سخت بر عهده وی گذاشته شده است. همانطور که وی در اقدام به استعفای خود با هیچ یک از اعضا و رهبران جبهه نجات ملی مصر یا حزب الدستور مشورت و رایزنی نکرد و این تصمیم را به تنهایی و بدون مراجعه به شخص یا طرفی اتخاذ کرد و این به نظر من اقدام درست و شایسته‌ای نبود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول