اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

رئیس دانشکده حقوق قاهره در گفت‌وگو با فارس:

برای مقابله با عناصر مخرب باید مانع برگزاری هرگونه تظاهراتی شد

رئیس دادگاه حقوق قاهره در واکنش به حوادث جاری در مصر گفت بر این باور است با توجه به شرایط حاکم بر کشور با اعلام حالت فوق‌العاده باید برگزاری هرگونه تظاهرات و تحصن را ممنوع کرد.

برای مقابله با عناصر مخرب باید مانع برگزاری هرگونه تظاهراتی شد

«محمود کبیش»، رئیس دانشکده حقوق قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت: با توجه به اوضاع و شرایط جاری در نقاط مختلف مصر به نظر می‌رسد که «عدلی منصور»، رئیس جمهوری موقت مصر باید فورا قانون حالت فوق العاده را در سراسر کشور اعلام کند و به موجب آن برگزاری هرگونه تظاهرات و تحصن در تمام نقاط کشور را ممنوع کند.

کبیش هدف از اعلام حالت فوق العاده و ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات و تحصن را غلبه بر عناصر مخرب چه وابسته به جماعت اخوان المسلمین و چه گروه‌های دیگر دانست که تلاش دارند، مصر را به آتش بکشند.

رئیس دانشکده حقوق قاهره در ادامه سخنان خود گفت:‌ باید نیروهای امنیتی مصر برای مقابله با عناصر مسلح مخرب که موجب ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌شوند و اقدام به آتش زدن و تخریب تاسیسات و اماکن عمومی و خصوصی و حکومتی می‌کنند و قوانین را نقض کرده و آنها را زیر پا می‌گذارند، به سلاح‌های اشک‌آور و غیره مجهزتر شوند.

کبیش تاکید کرد که قوانین تمام کشورهای جهان به دستگاه‌های امنیتی و نیروهای پلیس این کشورها اجازه می‌دهد تا به مقابله با قانون شکنان و خرابکاران بپردازد.

وی خواستار اجرای قانون منع رفت و آمد و حالت فوق العاده با تمام قدرت شد تا مانع از توسعه و گسترش خون و خونریزی‌ها در کشور شد و با قانون شکنان با قاطعیت تعامل داشت.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول