اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از خبرنگاران مطرح شد

سودجویی برخی افراد از مردم برای ‌درمان بیماری‌های پوستی

مدیر عامل درمانگاه تخصصی ایرانیان با بیان اینکه افراد زیادی در صدد سودجویی از متقاضیان درمان بیماری‌های پوست و مو و همچنین جراحی‌های زیبایی هستند تعامل خبرنگاران با مراکز مجاز را برای اطلاع رسانی به همشهریان خواستار شد.

سودجویی برخی افراد از مردم برای ‌درمان بیماری‌های پوستی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ‌محمد حسن طاهایی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که شامگاه روز پنجشنبه در سالن جلسات درمانگاه تخصصی ایرانیان برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت اظهار داشت: خبرنگار باید دقت، حساسیت و نگاهی موشکافانه نسبت به مسائل جامعه داشته باشد تا بتواند با تجربه و تخصصی که دارد به مردم در سریع‌ترین زمان اطلاع رسانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت خبرنگاران می‌توانند مهم‌ترین عامل برای انتقال مسائل به مردم باشند و جامعه را با پیشرفت‌های پزشکی، تخصص‌های نوین و همچنین خطرات و عوارض درمان‌های بدون تخصص لازم آشنا سازند.

مدیر عامل درمانگاه تخصصی ایرانیان مسائل مربوط به درمان تخصصی پوست و مو، لاغری و به طور کلی زیبایی را یکی از بحث‌های روز جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه به واسطه متقاضیان زیاد این زمینه از پزشکی افرادی که تخصص کافی و لازم در این حوزه را ندارند صرفاً برای کسب درآمد اقدام به جراحی‌های زیبایی، لیزر و درمان‌های مربوط به پوست و مو می‌کنند که متأسفانه عوارض برخی از این کارها تا چندین سال فرد را دچار مشکلات متعدد می‌کند.

طاهایی با تاکید بر اینکه در زمینه درمان‌های تخصصی پوست و مو و زیبایی فقط کسانی که در این رشته تخصص و مجوز دارند مجاز به فعالیت هستند بیان داشت: در برخی موارد دیده شده که پزشکان عمومی اقدام به چنین درمان‌هایی می‌کنند که متأسفانه باعث بروز مشکلات حادی برای برخی از بیماران شده است.

وی با رد برخی تبلیغات در خصوص از بین بردن موهای زائد بدن با لیرز در مراکز غیر تخصصی مانند آرایشگاه‌ها ابراز داشت: به دلیل هزینه بالای دستگاه لیزر و حساسیت بالای آن برداشتن موهای زائد در برخی آرایشگاه‌ها و مطب‌ها با دستگاه IPL صورت می‌گیرد که اثر آن موضعی بوده و علاوه بر عوارضی که ممکن است فرد دچار آن شود پس از گذشت چند ماه موها مجدداً رشدشان آغاز می‌شود.

مدیر عامل درمانگاه تخصصی ایرانیان با بیان اینکه این درمانگاه با کادر متخصص و تجهیزات به روز و مدرن برای درمان بیماری‌های پوست و مو و زیبایی از سه سال قبل کار خود را در قم آغاز کرده بیان داشت: این درمانگاه، نخستین درمانگاهی است که در این زمینه توسط بخش خصوصی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار خود را در شهر قم آغاز کرده که موجب رفع نیاز همشهریان از مراجعه به درمانگاه‌های تهران و سایر شهرها شده و علاوه بر این محلی برای مراجعه بیماران سایر شهرها نیز شده است.

انتهای پیام/78009/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول