اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اوباما رزمایش مشترک آمریکا و مصر را لغو کرد/اقدام ارتش را به شدت محکوم می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به خشونت‌های روز گذشته در مصر، ضمن اعلام لغو رزمایش مشترک دو کشور، اقدام ارتش در سرکوب حامیان مرسی را به شدت محکوم کرد.

اوباما رزمایش مشترک آمریکا و مصر را لغو کرد/اقدام ارتش را به شدت محکوم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به اقدام روز گذشته ارتش و نیروهای امنیتی مصر در سرکوب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، واکنش نشان داد. وی در بیانیه خود اقدام ارتش را به شدت محکوم کرد و گفت ارتش راه خطرناکی را در پیش گرفته است.

وی در این بیانیه بر روابط بین مصر و آمریکا تاکید کرد و گفت این روابط سابقه دیرینه‌ای دارد. اوباما با بیان اینکه اوضاع در مصر پیچیده است، گفت «محمد مرسی» به صورت دموکراتیک انتخاب شد، اما دولت او کامل نبود و خواسته‌های بسیاری را تامین نمی‌کرد.

وی مسیر ارتش بعد از کنار گذاشتن مرسی را «خطرناک» توصیف کرد و گفت ارتش حامیان مرسی را به طرزی خشونت‌آمیز سرکوب کرد.

اوباما در ادامه، اقدامات ارتش در سرکوب تظاهرات‌کنندگان را به شدت محکوم کرد، اما به ادامه روابط با مصر و حمایت از مردم این کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اقدام ارتش مصر، رزمایش مشترک ارتش دو کشور را که قرار بود ماه آینده برگزار شود، لغو کرد. وی گفت در صورت نیاز آمریکا گام‌های دیگری نیز برخواهد داشت. این رزمایش قرار بود در سال 2012 برگزار شود که به دلیل ناآرامی‌ها در مصر به امسال موکول شد.

وی در این بیانیه بازگشت قدرت به حکومتی غیرنظامی و دموکراتیک را خواستار شد و از دولت موقت خواست به حقوق تمام مردم احترام بگذارد.

اوباما این بیانیه را به صورت صوتی و از محل اقامتگاه تفریحی خود ارسال کرده است. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته خشونت‌ها در مصر را به شدت محکوم کرده و گفته بود اقدام ارتش دستیابی به مصالحه در مصر را سخت‌تر کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول