اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان:

‌1000میلیارد تومان پروژه ‌عمرانی سیستان‌وبلو‌چستا‌ن‌ آماده افتتاح شد‌

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ارزش طرح‌های عمرانی تکمیل شده و آماده افتتاح سیستان و بلوچستان، 1000 میلیارد تومان است.

‌1000میلیارد تومان پروژه ‌عمرانی سیستان‌وبلو‌چستا‌ن‌ آماده افتتاح شد‌

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، محمود میری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در استانداری سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه در سال گذشته توفیقات مناسبی در اجرای طرح‌های زیربنایی داشته‌ایم، اظهار داشت: تعداد 7 بیمارستان، بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور، تصفیه خانه شهر‌های سیستان، پل‌های محور کنارک ـ جاسک و چند طرح دیگر با ارزش 1000 میلیارد تومان در حال حاضر آماده افتتاح است.

معاون عمرانی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش بودجه امسال استان، بیان کرد: علاوه بر بودجه، ظرفیت‌های قابل اعتماد دیگری هم وجود دارد، که از جمله آن این است که موافقتنامه 17 میلیارد و 200 میلیون تومان بزرگراه زاهدان ـ زابل در سال گذشته 100 درصد تخصیص یافت، 10 میلیارد تومان مازاد آن به علاوه قیر با قیمت 20 درصد تمام شده، را نیز جذب کردیم.

این مسئول اضافه کرد: برای بزرگراه زاهدان ـ بم هفت میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که علاوه بر تخصیص 100 درصد آن، هشت میلیارد تومان به‌همراه مواد اولیه را نیز جذب کردیم.

وی سال 91 را بدترین سال بودجه‌ای کشور عنوان کرد و ادامه داد: با وجود همه دشواری‌ها، حوزه عمرانی توانست 2.5 برابر بودجه اعتبار جذب کند.

رئیس کمیته ایمنی و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان ضمن اشاره به تصویب 681 میلیارد تومان اعتبار سهام برای اجرای راه‌آهن، چابهار ـ زاهدان ـ مشهد، افزود: قرار شده تا 25 درصد از اعتبار عملیات اجرایی از سمت زاهدان به وسیله قرارگاه خاتم تزریق شود.

میری در زمینه جذب اعتبار از طریق سهام نیز اذعان داشت: از محل فروش سهام قرار بوده تا مبلغ هزار میلیارد تومان به وزارت راه‌و‌شهرسازی داده شود که تاکنون 170 میلیارد آن تایید شده که از این مبلغ سهم سیستان و بلوچستان 63 میلیارد تومان است.

میری با بیان اینکه از این مبلغ 112 میلیارد تومان آن به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است، ادامه داد: 52 میلیارد تومان هم توسط سیستان و بلوچستان جذب شده است، یعنی به اندازه کل کشور از محل این سهام اعتبار به سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

انتهای پیام/75004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول