اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

تعطیلی دوشنبه بازار دماوند به قشر ضعیف لطمه می‏زند

فرماندار شهرستان دماوند با تأکید بر لزوم تأمین سلامت و امنیت غذایی در دماوند گفت: تعطیلی دوشنبه بازار دماوند به قشر ضعیف لطمه می‏زند.

تعطیلی دوشنبه بازار دماوند به قشر ضعیف لطمه می‏زند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند، با بیان اینکه بسیاری از مسائل سلامت غذایی و تغذیه صحیح جنبه نرم‏افزاری دارد، افزود: اگر افراد بدانند چه بخورند و چه نخورند، بخش عمده‏ای از مشکلات بهداشت و سلامت جامعه حل می‏شود.

وی در این خصوص پیشنهاد انعقاد تفاهم‏نامه شهرستانی بین شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را داد و خاطرنشان کرد: آموزش مسائل بهداشتی و امنیت غذایی بهتر است از مدارس آغاز شود تا شاهد نهادینه شدن آن باشیم.

افشارنادری مراقبت و نظارت را نیز در این حوزه تأثیرگذار دانست و گفت: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر مراقبت و نظارت بر مراسم تکایا، حسینیه‏ها و یادواره‏ها بسیار خوب بوده و گزارشی در این زمینه نداشته‏ایم.

فرماندار دماوند همچنین نظارت بر بهداشت محیط‏های عرضه‏کننده مواد غذایی را ضروری دانست و تأکید کرد: رستوران‏ها، مراکز عرضه فست‏فود، جگرکی‏ها، کله‏پزی‏ها و هر جایی که اقدام به عرضه مواد غذایی می‏کنند، باید به صورت مستمر و مداوم نظارت شوند.

افشارنادری در ادامه جلسه کارگروه سلامت و امینت غذایی دماوند به مسائل مربوط به دوشنبه بازار پرداخت و تصریح کرد: مخاطبان دوشنبه بازار بیشتر از قشر ضعیف جامعه هستند که توان مالی خرید کالای گران را ندارند و بنابراین تعطیل کردن این بازار به این قشر لطمه می‏زند.

وی ادامه داد: ما با کلیت دوشنبه بازار مخالف نیستیم اما باید در خصوص عرضه مواد غذایی در آن محیط که زمینه آلودگی زیاد وجود دارد، جلوگیری شود.

افشارنادری، این امر را جزو وظایف شهرداری دماوند برشمرد و افزود: شهرداری باید یک اکیپ ویژه برای نظارت و سرکشی به این بازار داشته باشد و جلوی عرضه این‏گونه مواد در آن محیط پر از آلودگی را بگیرد.

انتهای پیام/2568/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول