اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

ایجاد کتابخانه مرکزی ملایر در سال جاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: امسال قرار است کتابخانه مرکزی ملایر را احداث کنیم که انقلاب بزرگی در کتابخوانی شهرستان ایجاد خواهد کرد.

ایجاد کتابخانه مرکزی ملایر در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ارشاد استعدادی ظهر امروز در شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان در ملایر اظهار داشت: طی سال گذشته و امسال توانستیم اهدافمان را به شاخص تبدیل کنیم و می‌توان رصد کرد که در سال جاری بتوانیم به شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی برسیم.

وی بیان داشت: کار فرهنگی زمان‌بر است، ولی نتایج درخشان آن ماندگار خواهد بود که نهضت مطالعه مفید مهمترین آن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: اگر کتابداران ما بتوانند یک جوان را به خواندن کتاب تشویق و افراد را با کتابخوانی مأنوس کنند، کاری بزرگ کرده‌ایم که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

وی سربازان فرهنگی و متولیان تعلیم و تربیت را تولیدکنندگان واقعی برشمرد و افزود: وظیفه ما ایجاد فضا برای کتاب خواندن است و اگر بنا داریم کتاب را قداست ببخشیم، باید امکانات و تجهیزات را برای مطالعه مفید فراهم آوریم.

استعدادی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 800 میلیون تومان کتاب وارد کتابخانه‌های عمومی استان شد و در پنج ماهه نخست سال جاری نیز کتاب‌های زیادی بین کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: برای جذب بیشتر جوانان به کتابخانه ها، با جدیت به دنبال زیباسازی، پویاسازی و نشاط در کتابخانه‌های عمومی سطح استان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ابراز داشت: تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نسبت به کتابخانه‌های عمومی شهرهای دیگر استان بیشتر است و در روستاهای شهرستان نیز کتابخانه‌های عمومی فعال داریم که نشان از اهمیت بالای کتابخوانی در شهرستان ملایر است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری نیز بنا داریم کتابخانه مرکزی ملایر را احداث کنیم که انقلاب بزرگی در کتابخوانی شهرستان ایجاد خواهد کرد.

استعدادی یادآور شد: در حال حاضر زمین این کتابخانه تملک و تفاهمنامه‌های آن مبادله شده که آغاز عملیات اجرایی آن همت جمعی مسئولان را می‌طلبد.

وی در پایان نیز به ویژگی‌های طرح «کتاب من» اشاره کرد و افزود: مشتری‌مداری، اجرای عدالت در دسترسی کتاب، ارائه کتاب بر اساس ذوق و سلیقه متقاضیان از مهمترین ویژگی‌های این طرح است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول