اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردن برای تأمین امنیت مرز با سوریه از آمریکا درخواست کمک کرد

مقامات اردن در دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار کمک واشنگتن به «امان» برای تأمین امنیت مرز این کشور با سوریه شدند.

اردن برای تأمین امنیت مرز با سوریه از آمریکا درخواست کمک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات اردنی در حین سفر «مارتین دمپسی» رئیس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا به این کشور درخواست کردند که آمریکا هواپیماهای جاسوسی در اختیار اردن قرار دهد تا به این کشور در کنترل مرز سوریه و اردن کمک کرده باشد.

دمپسی که روز گذشته وارد اردن شده است، تصریح کرد: اینجا در اردن، به آنچه که ما می‌توانیم برای کمک به آنها برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور با سوریه انجام دهیم، تمایل زیادی دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادامه داد که مقامات اردنی از او درخواست حمایت بیشتر آمریکا از این کشور کرده‌اند و همچنین از آمریکا خواستند تا هواپیماهای جاسوسی،نظارت و شناسایی (ISR) در اختیار اردن قرار دهد.

دمپسی تصریح کرد: فرایندی وجود دارد که ما برای درخواست‌های رسمی داریم و من این درخواست را با خود به واشنگتن برده و در آنجا مطرح می‌کنم.

آمریکا پیشتر، جنگنده‌های «اف 16» و دفاع موشکی «پاتریوت» به همراه یکهزار نظامی آمریکایی در اردن مستقر کرده است تا به گفته خود از ورود ناآرامی‌های سوریه به اردن جلوگیری کند.

اردن، دومین و آخرین توقف دمپسی در سفر به خاورمیانه بود که با تل‌آویو آغاز شد. اردن پیشتر پس از آنکه نیم میلیون پناهنده سوری را پذیرفت، از جامعه بین‌الملل تقاضای کمک کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول