اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان خبر داد

راه‏‌اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در استان سمنان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان از راه‌‏اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در استان سمنان خبر داد.

راه‏‌اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، کیانوش نیک‏‌هوش پیش از ظهر امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگاران در سالن کنفرانس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان اظهار کرد: آنچه مسلم است اهداف و خط مشی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت پیشبرد و ارتقای کیفیت صنعت ساخت و ساز کشور مسئولیت سنگینی را بر دوش مهندسان می‏‌نهد.

وی تصریح کرد: این مهم در موقعیت کنونی بیش از پیش احساس می‏‌شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان نیز با تأسی از قوانین مصوب و جاری کشور و آنچه به عنوان مقررات ملی ساختمان نامیده می‏‌شود، سعی در استقرار و عمل به قوانین در تمامی بخش‌‏ها و ارگان‏‌های سازمان داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: بی‏‌شک یکی از دغدغه‏‌ها و مأموریت‏‌های از ابتدا تعیین شده هیئت مدیره دوره ششم این سازمان، استقرار و راه‏‌اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار بوده است.

نیک‌‏هوش ادامه داد: به طور قطع، مهم‏ترین مسئله و چالش در میان اعضای سازمان نحوه تخصیص سهمیه خدمات مهندسی از سوی سازمان بوده که متأسفانه در طول سال‏ها شاهد گله‏‌گذاری و طرح شکایات متعدد از نحوه اختصاص سهمیه بین اعضا بوده‌‏ایم.

وی تصریح کرد: اعمال غرض‌‏ورزی‏‌ها و برخوردهای سلیقه‏‌ای در این مورد همواره شأن و منزلت حرفه مهندسی را تنزل بخشیده است؛ به طوری که ارگان‏‌های دیگر نیز در این مورد وارد عمل شده و سعی در بهبود این امور داشته‏‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: استقرار و راه‌‏اندازی سامانه جامع نظام مهندسی و ارجاع کار در طول عمر چند ماهه هیئت مدیره دوره ششم این سازمان با فراز و نشیب‌‏های فراوان همراه بوده است.

نیک‌‏هوش ادامه داد: هیئت مدیره دوره ششم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان معتقد است آنچه اهداف سازمان نظام مهندسی و مأموریت خطیر آن در صنعت ساختمان محسوب می‏‌شود، مشغله‏‌ای غیر از بحث سهمیه و سهمیه‌‏بازی است که باید یک بار و برای همیشه از این مرحله عبور می‏‌کردیم.

وی بیان کرد: به حول و قوه الهی و تصمیم راسخ هیئت مدیره و حمایت ارگان‏‌ها و دستگاه‌‏های ذی‏ربط و پشتیبانی اعضا و پرسنل سازمان و با وجود بسیاری از تهدیدها و کج‏‌رفتاری‏‌های عده‌‏ای قلیل، این سامانه راه‏‌اندازی شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: راه‌‏اندازی این سامانه پلی در جهت عدالت‏‌خواهی و عمل به قانون است که کلیه امور مرتبط بدون دخالت شخص و فقط با نرم‌‏افزار انجام می‏‌شود.

نیک‌‏هوش ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در متن قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مبحث شناسنامه فنی و ملکی ساختمان است که این مهم نیز با یاری و مساعدت اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری سمنان به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان داشت: به زودی شاهد راه‏‌اندازی سازندگان مسکن و ساختمان (مجریان ذی‏صلاح) از ابتدای شهریور سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام/2249/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول