اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان خبر داد

فعالیت 17 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‏‌ای در کشور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان از فعالیت 17 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌‏ای در کشور خبر داد.

فعالیت 17 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‏‌ای در کشور

ابراهیم محمودی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای با 600 مرکز در سطح کشور فعالیت می‏‌کند و بیش از 17 هزار آموزشگاه آزاد را با همکاری بخش خصوصی ایجاد کرده است تا به علاقه‏‌مندان خدمات ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان افزود: جامعه هدف آموزش‌‏های فنی و حرفه‏‌ای شامل شاغلان بخش‏‌های مختلف، صنوف، دانشجویان و دانش‌‏آموختگان دانشگاهی، کارجویان فاقد مهارت و دانش‌‏آموزان شاخه کار و دانش آموزش و پرورش محسوب می‏‌شوند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی تنها سه مرکز و 10 آموزشگاه فنی و حرفه‌‏ای در استان سمنان فعالیت می‏‌کرد؛ اما امروز این تعداد به 37 مرکز ثابت و سیار و 141 آموزشگاه آزاد رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان متذکر شد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مرکز فنی و حرفه‏‌ای مهدیشهر با ظرفیت 72 نفر در قالب سه رشته، مرکز سمنان با گنجایش 120 نفر در پنج رشته و مرکز شاهرود با ظرفیت 140 نفر و شش رشته در استان سمنان فعال بود.

محمودی افزود: این در حالی است که امروز شمار زیادی از مراکز آموزش فنی و حرفه‏‌ای ثابت شهری و دو مرکز زیرپوشش به همراه شش مرکز سیار شهری و روستایی در این استان فعالیت دارند.

وی یادآور شد: شمار مربیان فعال در آموزش‏‌های فنی و حرفه‏‌ای نیز از 12 مربی در زمان قبل از انقلاب، به 550 مربی در حال حاضر افزایش یافته است.

بررسی درخواست‏‌های آموزشگاه‌‏های آزاد فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ظهر امروز به منظور بررسی درخواست‏‌های آموزشگاه‏‌های آزاد فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان، نخستین جلسه هیئت نظارت پس از ماه مبارک رمضان در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل و اعضای هیئت نظارت استان سمنان برگزار شد، در خصوص بررسی پرونده‌‏های متقاضیان، صدور ابلاغ مربی‏گری و مدیریت، درخواست‏‌های موردی آموزشگاه‏‌ها و درخواست تأسیس آموزشگاه‌‏های آزاد فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

لازم به ذکر است؛ هیئت نظارت استان سمنان به صورت ماهانه و مرتب تشکیل جلسه می‏‌دهد که در آن به بررسی تخلفات و مشکلات آموزشگاه‏‌های آزاد پرداخته می‏‌شود و نمایندگان آموزشگاه‏‌های فنی و حرفه‏‌ای سطح استان سمنان نیز در آن حضور فعال دارند.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول