اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

کشت پنبه در 4 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشت بذر پنبه اصلاح شده در چهار هزار هکتار از مزارع استان در سال جاری خبر داد.

کشت پنبه در 4 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدامیر رضوی صبح امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگاران در این‌‏باره اظهار کرد: برای کشت پنبه با یک هزار و 935 نفر از پنبه‏‌کاران در شهرستان‏‌ها قرارداد کشت بسته شد و در قبال قرارداد فی‏‌مابین، بذر یارانه‌‏ای برای کشت تحویل کشاورزان شد.

وی افزود: کشت پنبه عمدتاً در شهرستان گرمسار و آرادان قرار دارد که امسال 2 هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان گرمسار و یک هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان آرادان زیر کشت پنبه قرار دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تأمین نهاده‏‌های مورد نیاز کشت گفت: برای کشت پنبه امسال 93 تن بذور پنبه کرک‏‌دار، دلینته (کرک‏‌گیری شده)، مادری و حدود 640 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان پنبه‏‌کار توزیع شده است.

رضوی بیان کرد: در راستای توسعه کشت مکانیزه دو هزار و 200 هکتار از کشت به صورت ردیف‏‌کار و مابقی به صورت دست‌پاش انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر، مزارع از سطح سبز مطلوب برخوردار است و برای جلوگیری از خسارت آفات و بیماری‏ها تاکنون در سطح سه هزار و 500 هکتار با تریپس، کنه، کرم قوزه مبارزه شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: برای تهیه بذر مورد نیاز استان و تأمین بخشی از بذر دیگر استان‏‌ها 265 هکتار از مزارع برای تکثیر بذر منظور شده و برآورد می‏‌شود به میزان 400 تن بذر استحصال شود که نیمی از آن مورد نیاز استان است و مابقی به سایر استان‏ها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول