اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرانسه «توقف فوری» سرکوب حامیان مرسی را خواستار شد

فرانسه در واکنش به سرکوب گسترده حامیان «محمد مرسی» در روز چهارشنبه، «توقف فوری» برخورد خشونت‌آمیز ارتش با معترضان را خواستار شد.

فرانسه «توقف فوری» سرکوب حامیان مرسی را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت فرانسه در واکنش به تحولات روز چهارشنبه در مصر، «توقف فوری» سرکوب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور را خواستار شد.

پیش از این آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هم برخورد خشونت‌آمیز ارتش با تحصن‌کنندگان را محکوم کرده و طرفین را به خویشتنداری دعوت کرده‌اند.

ارتش مصر از صبح چهارشنبه با حمله به حامیان «محمد مرسی» که بیش از دو هفته بود در تحصن به سر می‌بردند، تعداد زیادی را بازداشت کرد. در درگیری‌های امروز حدود 150 نفر هم کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شده‌اند. اخوان‌المسلمین می‌گوید آمار کشته‌ها و زخمی‌های درگیری‌های امروز بسیار بالاتر از آمارهای رسمی است.

دولت موقت مصر عصر چهارشنبه در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام و آمد و شد شبانه در قاهره و ده استان دیگر را ممنوع کرد. قرار است حالت فوق‌العاده دستکم تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول