اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آمریکا خشونت‌های مصر را محکوم و حالت فوق‌العاده را رد کرد

سخنگوی کاخ سفید امشب ضمن محکومیت شدید برخورد ارتش با تظاهرات‌کنندگان گفت: واشنگتن به شدت با اعلام حالت فوق‌العاده در مصر مخالف است.

آمریکا خشونت‌های مصر را محکوم و حالت فوق‌العاده را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، کاخ سفید روز سه‌شنبه اقدام ارتش مصر را در برخورد خشونت‌آمیز با تظاهرات‌کنندگان، به شدت محکوم کرد و از مقامات این کشور خواست به حقوق بشر و خواست مردم احترام بگذارند.

«جاش ارنست» معاون سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سرکوب خشونت‌بار حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، خویشتنداری دولت موقت و ارتش این کشور را خواستار شد و گفت جهان «نظاره‌گر وقایع مصر» است.

ارنست با بیان اینکه موضع آمریکا در مورد تحولات اخیر هیچ ابهامی ندارد، گفت دولت پیام خود در این مورد را در چند سطح به دولت مصر منتقل کرده است.

ارتش و نیروهای امنیتی مصر از صبح امروز با حمله به تحصن‌کنندگان حامی مرسی که در چندین نقطه از قاهره، تعداد زیادی بازداشت کردند. در این حمله و درگیری که همچنان نیز ادامه دارد، دستکم 95 نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. اخوان‌المسلمین می‌گوید آمار تلفات بسیار بالاتر از رقمی است که وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده است.

دولت موقت مصر عصر امروز هم به مدت یک ماه در این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد، حالتی که در 30 سال دوران حکومت «حسنی مبارک» در این کشور برقرار بود. همچنین تا اطلاع بعدی نیز مقررات منع آمد و شد شبانه در یازده استان این کشور از جمله قاهره، اسکندریه و سوئزف وضع شده است.

معاون سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این بیانیه دولت موقت هم گفت کاخ سفید به شدت با اعلام حالت فوق‌العاده در مصر مخالف است.

کاخ سفید با وجود آنکه برخورد امروز ارتش را به شدت محکوم کرده، اما همچنان از اعلام اقدام 6 هفته قبل ارتش در برکناری «محمد مرسی» به عنوان یک کودتا خودداری می‌کند. در صورتی که آمریکا این اقدام ارتش را کودتا بنامد، باید کمک‌های سالیانه به مصر را قطع کند. ارنست امشب بار دیگر اعلام کرد ادامه یا قطع کمک‌های سالیانه به مصر همچنان در دست بررسی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول