اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

تشکیل شورای معتمد پلیس در محله‌های گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از تشکیل شورای معتمد پلیس در محله‌های این استان خبر داد و گفت: طرح شورای معتمد پلیس زمینه استقرار امنیت و پیشگیری از جرایم را فراهم می‌کند.

تشکیل شورای معتمد پلیس در محله‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در نخستین نشست تخصصی طرح شورای معتمد پلیس، اجرای این طرح را پاسخی به مطالبات قانونی مردم عنوان کرد.

وی، هدف از طرح شورای معتمد پلیس را به‌کارگیری ظرفیت‌های برون سازمانی، برون سپاری مأموریت‌ها و مشارکت اقشار مردم در تأمین نظم و امنیت جامعه دانست.

رئیس پلیس گیلان، رشد انواع جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی به موازات توسعه و پیشرفت جوامع، تغییر روابط و تعاملات اجتماعی، توسعه شهرهای بزرگ، دشواری نظارت و کنترل پلیس بر لایه‌های اجتماعی و فضای شهری و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های مردم برای غلبه بر مشکلات جامعه را از دیگر اهداف طرح مذکور برشمرد.

وی تصریح کرد: شورای معتمد پلیس یکی از طرح‌های اساسی پلیس در راستای رویکرد محله‌محور و ایجاد مکانیزم‌های ارتباطی منطقی بین رده‌های مسئول در ناجا با واحدهای محله‌ای و شهروندان است.

قائدرحمتی، خاطرنشان کرد: این شورا در قالب ساختار منسجم و قانونمند با هدف ارتقای امنیت اجتماعی از طریق به‌کارگیری ظرفیت‌های محله‌ای و تأمین مشارکت حداکثری مردم در امور امنیتی و انتظامی محله محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح عمده‌ترین گزینه مطلوب برای مقابله با ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی است، متذکر شد: کنترل به موقع و وسیع جرایم نوین اجتماعی و اخلاقی و توانمندسازی و تقویت سازمان‌های محلی با تکیه بر ظرفیت‌های درونی هر محله از اهداف طرح مذکور است.

رئیس پلیس گیلان تحقق امنیت از طریق محلات با رویکرد پیشگیری محلی را امکانپذیر خواند و یادآور شد: مشارکت افراد در حیات جامعه به ویژه در سطح محله مستلزم طراحی، تاسیس و استقرار تشکل‌های اجتماعی نظیر طرح شورای معتمد پلیس است تا زمینه استقرار امنیت و پیشگیری از جرایم فراهم شود.

انتهای پیام/2300/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول