اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون انتظامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

علت گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی/روابط اجتماعی واقعی وجود ندارد

معاون انتظامی آذربایجان‌شرقی فقدان روابط و شبکه‌های اجتماعی واقعی را عامل گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی دانست.

علت گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی/روابط اجتماعی واقعی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه خبری پلیس، امیر عباس‌زاده اظهار کرد: با توجه به محدودیتی که در جامعه ما برای شرکت در شبکه‌های اجتماعی غیرمجازی وجود دارد، نیاز به زندگی جمعی و مشارکت اجتماعی برای گروه‌های هم‌سن، هم‌کلاس و گروه‌های با ویژگی‌های مشترک به شکل‌های دیگری از جمله حضور در شبکه‌های اجتماعی مجازی رخ‌نمایی می‌کند.

وی نیاز به مشارکت، ارتباط و همدلی و پذیرفته شدن در گروه‌های با روح مشترک را از جمله نیازهای قشر جوان دانست.

عباس‌زاده در مورد پیامدهای مثبت شبکه‌های اجتماعی مجازی خاطر‌نشان کرد: توسعه سرمایه اجتماعی، رفع افسردگی و بیرون آمدن از تنهایی برای بعضی از جوانان افسرده، بیکار و کسانی که تحت فشار روانی‌اند و امکان بیرون رفتن و حضور در گروه‌های جمعی را ندارند، از پیامدهای مثبت شبکه‌های اجتماعی مجازی است.

وی افزود: محدود بودن شکل روابط در عالم مجازی و دسترسی به یک سری اطلاعات که اساسا بار منفی به همراه دارد نیز جزو پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی مجازی به شمار می‌رود.

معاون انتظامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه لازم است به صورت یک واقعیت اجتماعی به پدیده شبکه‌های اجتماعی مجازی نگاه شود، بیان کرد: وقتی در برخورد با یک پدیده فرهنگ‌سازی انجام نمی‌شود و به علت تفاوت‌های فرهنگی که در عالم مجازی و عالم حقیقت وجود دارد مشکلاتی پدید می‌آید، بنابراین لازم است راه درست استفاده از هر پدیده‌ای را قبل از استفاده از آن آموخت.

انتهای پیام/60001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول