اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

مأموریت بالگرد در پیدا کردن کوهنورد گم شده تمام شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: با پایان مأموریت بالگرد امداد و نجات استقرار یافته در استان برای پیدا کردن کوهنورد گم شده این بالگرد به آشیانه خود بازگشت.

مأموریت بالگرد در پیدا کردن کوهنورد گم شده تمام شد

بهرام غیبی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: بیش از 30 امدادگر متخصص در نجات افراد گرفتار در کوهستان و 45 نفر امدادگر عادی در قالب 10 تیم بیش از 20 ساعت است که جست‌وجو و تفحص در منطقه را انجام می‌دهند ولی تاکنون موفق نشدند از کوهنورد مشگین‌شهری که 24 ساعتی است در قله سرفراز سبلان ناپدید شده است، اطلاعاتی به دست آورند.

وی افزود: تلاش مجموعه امداد و نجات کوهستان و بالگرد جمعیت هلال‌احمر برای یافتن کوهنورد گم شده مشگین‌شهری همچنان ادامه دارد.

غیبی تصریح کرد: بیش از پنج ساعت است که با فراخوان بالگرد امداد و نجات هلال‌احمر از زمین و آسمان دنبال کوهنورد گم شده مشگین‌شهری هستیم که امیدواریم تا فرا رسیدن زمان غروب و تاریکی شب بتوانیم با همت همکاران جمعیت هلال‌احمر کوهنورد گم شده در مسیر بازگشت از سبلان را پیدا کرده و خبری شاد به هموطنان و خانواده او بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنان امر جست‌وجو و تلاش برای یافتن این کوهنورد ادامه دارد و از ساعاتی پیش از جبهه‌های مختلف سبلان اکیپ‌های متخصص با امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته فعالیت‌های خود را انجام دادند تا بتوانیم این کوهنورد را پیدا کرده و با صحت و سلامت به پایین کوه منتقل کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با قدردانی از تلاش داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و جوانان بی‌نام و نشان و جویای کار خیرخواهانه در یاری رساندن به کوهنورد گم شده، اضافه کرد: انتظار می‌رود در نهایت سلامت بتوانیم این کوهنورد حادثه دیده و گم شده را پیدا کرده و به پایین کوه منتقل کنیم.

غیبی در ادامه سخنان خود گفت: احتمال افتادن این کوهنورد به یخچال‌های سبلان و شیران دره‌سی وجود دارد و بعید نیست این اتفاق برای کوهنورد مشگین‌شهری رخ دهد.

وی افزود: ما از دو جبهه مشگین‌شهر و الوارس نیروهای خود را اعزام کردیم و به هر هیئتی که قصد صعود به سبلان را دارد، سپرده‌ایم تا در صورت مشاهده این فرد به ما اطلاع دهند.

این مسئول تصریح کرد: ما به صورت قانونی سه روز فرصت پیدا کردن این کوهنورد را داریم و در صورتی که اثری از او نباشد بعد از سه روز به مأموریت خود پایان داده و مرگ او را اعلام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است حیوانات درنده دامنه سبلان نیز به او حمله‌ور شده و جسد او را به شکل لاشه‌ای درآورند که در این زمینه پیگیری‌های ما همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول