اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند

عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) خواهران شهرستان مرند آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، این مرکز علوم دینی در زمینی به وسعت یک هکتار با زیر‌بنای یک‌هزار و 564 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان تا یک سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

امام جمعه مرند در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه مراکز علوم دینی با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرند در شاهرگ اروپا و آسیا و همجوار بودن با کشورهای تازه استقلال‌یافته آسیای میانه و داشتن شخصیت‌های برجسته دینی و علمی کشوری و جهانی در طول تاریخ گذشته، ایجاد مراکز پژوهشی علوم دینی و قرآنی و راه‌اندازی دانشکده‌های تخصصی قرآنی و معارف اسلامی را در این شهرستان ضروری دانست.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده افزود: حوزه علمیه بخش خواهران شهرستان مرند در حال حاضر با 200 نفر از علاقمندان به کسب علوم و معارف دینی و مذهبی مشغول به تحصیل است که با راه‌اندازی ساختمان جدید این تعداد به بیش از 500 نفر ظرفیت ارتقا‌ خواهد یافت و با استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز حوزوی دینی، جذب برادران و خواهران علاقمند به تحصیلات حوزوی از سایر کشورهای همسایه آذربایجان و ترکیه را نیز فراهم می‌سازد.

حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند امسال در بین استان‌های شمال‌غرب کشور مقام اول را در المپیادهای علمی و فرهنگی کسب کرده است.

انتهای پیام/60009/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول