اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرخوردگی فوتبال‌دوستان ابرکوهی/ اداره ورزش یک شهرستان با 4میلیون تومان

سقوط نماینده فوتبال ابرکوه از لیگ برتر فوتبال استان یزد سرخوردگی فوتبال دوستان این شهرستان را به دنبال داشته است.

سرخوردگی فوتبال‌دوستان ابرکوهی/ اداره ورزش یک شهرستان با 4میلیون تومان

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، ورزش عمده‌ترین راه پر کردن اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در شهرستان‌های کوچکی مانند ابرکوه است که با نبود امکانات تفریحی روبه‌رو هستند.

جوانان علاقمند فوتبال در ابرکوه از سال گذشته دلخوشی خود برای حضور نماینده فوتبال این شهرستان در لیگ برتر استان یزد را از دست داده‌اند و تیم شهرداری ابرکوه از این لیگ سقوط کرد.

اما این سئوال در ذهن علاقمندان فوتبال باقی مانده است که با وجودی که این تیم، نام شهرداری را به دنبال دارد و یکی از پرسابقه ترین تیم‌های شهرستان به حساب می‌آید، به این حال و روز گرفتار شده است.

* علت سقوط تیم فوتبال شهرداری ابرکوه نبود اسپانسر است

رئیس اداره ورزش و جوانان ابرکوه در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، علت سقوط نماینده فوتبال ابرکوه از لیگ برتر استان یزد را نبود اسپانسر ذکر کرد.

ابوالفضل قاسمی در پاسخ به انتقادات فوتبال‌دوستان این شهرستان در مورد عدم حضور نماینده ابرکوه در لیگ برتر استان یزد اظهار داشت: تیم شهرداری نماینده فوتبال شهرستان در لیگ برتر استان، سال گذشته به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت شهرداری و نداشتن هیچ اسپانسری به دسته یک سقوط کرده است.

* تلاش خود را انجام دادیم ولی نتیجه نداشت

این مسئول افزود: با اینکه اداره ورزش و جوانان هیچ نقشی در تیم‌داری باشگاه‌های ورزشی ندارد و حتی می‌تواند هزینه استفاده از زمین چمن و امکانات موجود خود را اخذ کند، در این راستا تمام تلاش خود برای کمک به این تیم به انجام رساند.

قاسمی گفت: حتی در جلساتی با حضور دبیر و رئیس هیئت فوتبال شهرستان و شهردار ابرکوه برای حل مشکلات مالی این تیم و مجاب کردن دست‌اندرکاران آن برای حفظ تیم شهرداری تلاش کردیم که نتیجه‌ای نداشت.

* ورزشکاران سازمان یافته ابرکوه جایگاه دوم استان یزد را دارند

قاسمی همچنین در مورد فعالیت‌های این اداره و مقایسه آن با دیگر نقاط استان یزد اظهار داشت: ورزش ابرکوه از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال‌های 90 و 91 بعد از شهرستان یزد جایگاه اول را در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون نیز طبق اعلام هیئت پزشکی ورزشی استان، در چهار ماهه اول سال 92 نیز چنین وضعیتی حاکم است.

* بودجه سال گذشته ورزش ابرکوه 4 میلیون تومان بود

قاسمی افزود: همچنین ورزشکاران این شهرستان در تمامی مسابقات استانی شرکت داشته و دارند و با توجه به اینکه در طول سال گذشته بودجه ورزش این شهرستان در حدود 4 میلیون تومان بوده است، به راحتی می‌توان دریافت که کار در امر ورزش بسیار سخت است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات متعدد، ورزش این شهرستان در سالی که گذشت در المپیاد ورزشی دارالعباده استان یزد که در 11 رشته ورزشی برگزار شد در 9 رشته حضور داشت و موفق به کسب 27 مدال رنگارنگ و جایگاه چهارمی در بین شهرستان‌های استان یزد شده و عنوان نائب قهرمانی در رشته اسکیت و تکواندو، سومی بسکتبال و چهارمی کشتی از افتخارات ورزش شهرستان در سال گذشته بوده است.

* نمایندگان فوتسال ابرکوه درخشش چشمگیری داشتند

قاسمی یادآور شد: از شش تیم راه یافته به مرحله پایانی مسابقات فوتسال لیگ برتر استان یزد، سه تیم از این شهرستان حضور دارند همچنین یک تیم در لیگ فوتسال دسته اول استان و یک تیم در دسته اول مسابقات فوتبال استان داریم.

وی یادآور شد: تیم‌های فوتسال شهرستان نیز هم‌اکنون خود را برای شرکت در مسابقات جوانان کشور در سیرجان و جوانان، نوجوانان و امیدهای استان در یزد آماده می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: حدود 34 هیئت ورزشی در این شهرستان وجود دارد و هم‌اکنون 25 هیئت ورزشی فعال است که در مسابقات استانی شرکت می‌کنند و دارای مقام نیز در سطح استان هستند و 9 هیئت دیگر به دلیل نبود امکانات غیرفعال هستند.

* مسئولان تدبیر کنند

شهرستان ابرکوه فاقد کمترین امکانات برای استفاده جوانان است و همین مسئله باعث روی آوردن بیشتر آنان به سمت ورزش شده است.

در این عرصه نیز با توجه به اینکه این شهرستان فاقد واحدهای صنعتی بزرگ است شاهد حضور اسپانسر برای حمایت از تیم‌های ورزشی شهرستان نیستیم.

در این میان با وجود این مشکلات، باید تدابیری از سوی دست اندرکاران اندیشیده شود و یا حداقل برای جذب اسپانسر از دیگر نقاط کشور تلاش شود و این مهم با توجه به اینکه بسیاری از تیم‌های شهرستان حضور پررنگی در مسابقات استانی و کشوری دارند، کاری نشدنی به حساب نمی‌آید.

ابرکوه اکنون در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف‌های بسیار برای گفتن دارد اما نبود بودجه و امکانات از یک‌سو و بی‌تدبیری برخی مسئولان از سوی دیگر سبب شده تا این ظرفیت‌ها به تدریج به سمت فراموشی برود.

اکنون در شرایطی که با حجم وسیع آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو هستیم و خطر هر لحظه در کمین جوانان است، ورزش به طور قطع می‌تواند تا حد زیادی دل‌مشغولی برای جوانان ایجاد کند و آنها را از دام بسیاری از آسیب‌ها و خطرات در کمین برهاند.

-------------------------

گزارش: رحیم میرعظیم

-------------------------

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول