اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیکن خراسانی تیم ملی بسکتبال ایران:

غیرت ایرانی را در جام ملت‌های آسیا به نمایش گذاشتیم

بازیکن تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: راهیابی تیم ملی به جام جهانی اسپانیا قطعاً باعث رشد و توسعه ورزش بسکتبال در سراسر ایران خواهد داشت.

غیرت ایرانی را در جام ملت‌های آسیا به نمایش گذاشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روزبه ارغوان پس از بازگشت از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در فیلیپین گفت: با توجه به این‌که سه تیم برتر این رقابت‌ها به جام جهانی صعود می‌کردند، تیم‌های حاضر در مسابقات با تمامی قوا وارد میدان شدند ولی تیم ملی ایران با قدرتی خاص و منحصر بفرد گام در این مسابقات گذاشت.

وی افزود: بعد از باخت دو سال قبل به اردن، بازیکنان تیم انگیزه زیادی برای نمایش قدرت ایران در جام ملت‌ها داشتند که خوشبختانه بیشتر بازی‌ها را با اختلاف بسیار خوبی با پیروزی پشت سر گذاشتیم و توانستیم شأن و منزلت بسکتبال ایران را به رخ آسیایی‌ها بکشیم.

ملی‌پوش خراسانی بسکتبال ایران ادامه داد: مهمترین عاملی که در راه قهرمانی آسیا به ما کمک کرد همدلی بازیکنان و اعضای کادر فنی با یکدیگر بود، در بازی‌های فیلیپین بازیکنانی که به عنوان یار اصلی به میدان می‌رفتند و یا بازیکنان ذخیره و حتی آن دسته از بازیکنان که به بازی به آن‌ها نرسید هم یکدل و متحد در راه موفقیت تیم تلاش می‌کردند و خوشبختانه توانستیم جام قهرمانی را به ایران بیاوریم.

ارغوان گفت: پیش از شروع بازی‌های جام ملت‌ها، تمرینات دشواری را پشت سر گذاشتیم ولی کسب مقام قهرمانی این مسابقات خستگی این تمرینات فشرده را از تن همه ما خارج کرد.

وی با اشاره به انرژی مثبتی که از خوشحالی مردم ایران به اردوی تیم ملی می‌رسید، گفت: وقتی فهمیدیم بازی‌های تیم به صورت زنده پخش می‌شود و مردم ایران از نتایج کسب شده خوشحال هستند انرژی‌مان مضاعف شد و با قدرت بیشتری گام به میدان مسابقات بعدی گذاشتیم.

ارغوان حمایت ایرانیان مقیم فیلیپین در ورزشگاه از تیم ملی را عاملی مهم در کسب این موفقیت دانست و گفت: حضور در چنین ورزشگاهی با این جو سنگین را تجربه نکرده بودیم ولی حمایت‌ها و تشویق‌های ایرانیان اجازه نداد ما در ورزشگاه احساس تنهایی کنیم و این تشویق‌ها باعث روحیه گرفتن تمامی بازیکنان شد.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در خصوص عملکرد مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی هم گفت: از زمان حضور بچیروویچ در تیم ملی، تمرینات شکل منظم‌تر و بهتری به خود گرفته و همه بازیکنان به خوبی به وظایف خود آگاه شدند ضمن این‌که سرمربی تیم ملی روانشناس قوی است که به خوبی تیم را از لحاظ فنی و روانی اداره می‌کند و در این مسابقات هم نقش بسیار زیادی در موفقیت تیم ما داشت.

وی در خصوص عملکرد خود در این رقابت‌ها گفت: اگرچه آمادگی حضور در مدت زمان بیشتری در بازی‌ها را داشتم ولی با صلاحدید کادر فنی زمان زیادی برای بازی کردن به من نرسید ولی در همین زمان کم هم از عملکردم راضی بودم و توانستم خواسته مربیان را برآورده کنم.

ارغوان در پایان با اشاره به این‌که موفقیت در آسیا روحیه تیم ملی برای حضور در جام جهانی را افزایش داد، خطاب به مسئولان ورزشی کشور گفت: به هر حال ورزشکاران جوان حاضر در تیم ملی هیچ شغلی به جز ورزش کردن ندارند و تمامی زندگی و تمرکزشان بر روی ورزش است و امیدوارم مسئولان ورزش با حمایت خود از این ورزشکاران باعث شوند از بابت تامین آینده زندگی خود مشکلی نداشته باشیم و بدون دغدغه در عرصه رقابت‌های جهانی و آسیایی برای سربلندی ایران تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول