اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

اتمام فاز نخست آزادراه قم ـ گرمسار تا آبان ماه امسال

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به علت برخی مشکلات احداث فاز نخست آزادراه قم ـ گرمسار به تعویق افتاده اما طبق زمان‌بندی جدید تا آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتمام فاز نخست آزادراه قم ـ گرمسار تا آبان ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد امین نصراللهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش گسترده مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تنویر افکار عمومی اظهار کرد: خبرنگاران در حقیقت پل ارتباطی میان دستگاه‌های اجرایی و مردم هستند و خطرات زیادی را هم متحمل می‌شوند.

وی افزود: خبرنگاران در معرض مخاطرات فراوانی هستند زیرا در پی انتقال اخبار با سرعت و دقت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به رعایت تقوای رسانه‌ای از سوی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فعال در قم عنوان داشت: آنچه اهمیت دارد انتقال اخبار با رعایت صحت و درستی و بدون غرض است.

40 درصد اعتبارات عمرانی کشور توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود

وی در ادامه به ادغام دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری اشاره کرد و گفت: 40 درصد اعتبارات عمرانی کشور در وزارتخانه راه و شهرسازی هزینه می‌شود؛ ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها هم مسئولیت سنگینی بر عهده داشته و در مدیریت بخش‌های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای سهم عمده‌ای دارند.

نصراللهی با بیان اینکه 360 کیلومتر راه ریلی در استان قم وجود دارد خاطرنشان کرد: طرح انتقال خطوط راه‌آهن به خارج از شهر قم در دست اقدام است؛ نخستین فرودگاه بین‌المللی خصوصی کشور هم در قم در حال ساخت است و با احداث آن گام بزرگی در رونق حمل و نقل هوایی برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مسکن مهر را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مسکن جزو نیازهای اساسی و اولیه هر خانواده و جامعه است و هر دولتی که بتواند این مشکل را حل کند بسیاری از معضلات را برطرف کرده است.

تحویل 25 هزار واحد مسکن مهر قم به متقاضیان

وی قم را جزو استان‌های برتر در ساخت مسکن مهر دانست و افزود: 46 هزار واحد مسکن مهر در قم و شهرهای بالای 25 هزار نفر سهمیه استان است که 25 هزار واحد از آنها تحویل متقاضیان شده است.

نصراللهی تصریح کرد: ساخت مدارس، مساجد و امکانات زیربنایی و روبنایی در مناطقی چون پردیسان که مسکن مهر قم در آنها اجرایی شده هم در دستور کار قرار گرفته و برخی از آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند. ‌

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به واگذاری زمین برای ساخت مصلی در پردیسان گفت: نخستین نماز جمعه این بخش از استان قم هم تابستان امسال برپا شد.

وی با بیان اینکه تبدیل جاده قم – گرمسار به آزادراه یکی از پروژه‌های مهم ملی و به ارزش 500 میلیارد تومان است عنوان داشت: این آزادراه در حقیقت بخشی از راه بزرگ حرم تا حرم یعنی از قم تا مشهد مقدس محسوب می‌شود و توسط بخش خصوصی در حال انجام است؛ قرار بود 50 کیلومتر نخست این پروژه ملی تا هفته دولت امسال به اتمام برسد اما به علت حجم بالای کار چند ماه تاخیر در بهره‌برداری از آن به وجود آمده و قرار جدید بر این است که تا آبان‌ماه این فاز به پایان برسد.

تبدیل محور قدیم قم – تهران به بزرگراه

نصراللهی با اشاره به توجه دولت به توسعه راه‌های روستایی در قم گفت: تکمیل مسیر قم به نیزار به طول 14 کیلومتر هم در حال احداث است؛ جاده قدیم قم – تهران هم به بزرگراه تبدیل خواهد شد که 14 کیلومتر نخست آن به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: استان قم طی دو ماهه نخست سال جاری در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای با کاهش 29 درصدی رتبه نخست کشوری را کسب کرده است؛ کسب رتبه نخست ملی در زمینه گشت‌های جاده‌ای از دیگر افتخارات اداره کل راه و شهرسازی قم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بار ترافیکی در قم در مناسبت‌هایی چون عید نوروز، تابستان و اواخر هفته گفت: قم شاهراه ارتباطی 17 استان کشور است و بیشتر مسافران هم از طریق جاده‌ها اقدام به سفر می‌کنند به همین دلیل به وسیله راهکارهایی چون نصب علایم ترافیکی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و سایر ابزارها درصدد کاهش تصادفات هستیم.

مسیر قم ـ گرمسار از نظر استاندارد جاده‌ای مشکلی ندارد

نصراللهی در مورد جاده قم ـ گرمسار تصریح کرد: این مسیر از نظر استانداردهای جاده‌ای مشکلی ندارد اما حجم ترافیک در آن بسیار بالاست به همین دلیل تبدیل شدن آن به آزادراه در دستور کار قرار گرفت هرچند در زمینه علایم ترافیکی مشکلاتی در آن وجود داشت که اصلاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه این مسیر در حال حاضر مسدود و به عنوان کارگاه تحویل پیمانکار است گفت: تخلف از قانون و عبور و مرور در این جاده در حال حاضر موجب بروز حوادثی می‌شود که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی افزود: 85 تا 90 درصد تصادفات و جراحات در این مسیر ناشی از عوامل انسانی بوده و 10 تا 15 درصد مربوط به نقص جاده است؛ شانه‌های جاده هم استاندارد بوده و حداکثر سرعت مجاز در آن 80 کیلومتر در ساعت بوده و نباید تخلف از آن صورت بگیرد.

5 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پل پردیسان مورد نیاز است

نصراللهی در مورد پل پردیسان و زمان‌بندی این پروژه اظهار کرد: اگر اعتبارات لازم تامین می‌شد وعده قبلی در مورد اتمام آن تا شهریورماه تحقق می‌یافت اما مشکلات مادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست؛ برای این طرح تاکنون 7 میلیارد تومان هزینه شده و در صدد هستیم برای ادامه پروژه حدود 5 میلیارد تومان دیگر را فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد مسکن مهر قم گفت: مسکن مهر پروژه‌ای ملی و بسیار عظیم است و باید نیمه پر لیوان را هم دید؛ در مناطقی چون جعفریه، کهک یا سلفچگان جمعیتی در حدود چند صد نفر تا نهایت چند هزار نفر زندگی می‌کنند اما وقتی قرار است جمعیت 150 هزار نفری را در آنجا ساکن کرد نمی‌توان به یکباره تمام زیرساخت‌های شهری را ایجاد کرد.

انتهای پیام/78004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول