اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون مداحان و شاعران آئینی مشهد:

دانشگاه جامع مرکز آموزشی علمی‌ ـ کاربردی مداحان راه‌اندازی می‌شود

دبیر کانون مداحان و شاعران آئینی مشهد از برگزاری طرح تربیت مربی مراکز آموزشی مداحی با حضور اساتید برجسته کشور در مشهد خبر داد.

دانشگاه جامع مرکز آموزشی علمی‌ ـ کاربردی مداحان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد عیدگاهی در جمع خبرنگاران گفت: دوره‌های تربیت مربی آموزش مداحی با همکاری مرکز آموزشی مداحان اصفهان و با حضور 200 نفر از مداحان بازآموز اصفهان و 100 نفر از مداحان بازآموز مشهد برگزار شد.

وی ادامه داد: اساتید حاضر در این جلسات شامل حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی، سید حسین آقامیری، حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام میرزامحمدی، حجت‌الاسلام مومنی، استاد علی نوری، حاج قاسم رضایی، حاج عباس سعیدزاده، استاد اکبرزاده، خوش چهره، استاد ماه رخسار، میرداماد و ... هستند که در این دوره‌ها آموزش‌های مختلف مانند فنون آوایی را بر عهده دارند.

فعالیت مراکز بدون مجوز، غیرقانونی محسوب می‌شود

دبیرکانون مداحان و شاعران آئینی مشهد تاکید کرد: تنها مرکز مورد تایید برای آموزش مداحی در مشهد مرکز آموزش تخصصی مداحی تحت نظارت این کانون است و مراکزی که بدون کسب مجوز فعالیت دارند، غیرقانونی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که طرح آموزش تخصصی کلاسیک مداحان در سال 89 مطرح و پس از بررسی توسط سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب رسید، افزود: طبق ضوابط مقرر شد در 15 رشته درسی و در چهار ترم، 60 واحد درسی در این مرکز ارائه شود.

عیدگاهی تاکید کرد: با صدور مجوز تاسیس این مرکز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی طی دو ماه گذشته از 300 نفر از مداحان مشهد در سطوح مختلف ثبت‌نام به عمل آمده است.

وی در توضیح بیشتر از این مرکز گفت: این مرکز در دو بخش نوآموز و بازآموز آموزش‌های خود را به مداحان ارائه می‌دهد و با گذراندن دروس در چهار ترم به آن‌ها گواهینامه پایان دوره تخصصی مداحی ارائه می‌شود.

دانشگاه جامع مرکز آموزشی علمی‌ ـ کاربردی مداحان هم راه‌اندازی می‌شود

دبیر کانون مداحان و شاعران آیینی مشهد با اشاره به این‌که تاسیس دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی مداحی در حال پیگیری است، تاکید کرد: مسئله اصلی در ایجاد این مراکز ارتقای سطح علمی و فرهنگی مداحان در سطوح مختلف در مشهد است.

انتهای پیام/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول