اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با نافرمانی مدنی در بحرین

ملاقات رئیس ستاد ارتش بحرین با فرمانده نیروهای سپر جزیره/ ورود دومین گردان نیروهای اردنی

همزمان با روز برگزاری بسیج عمومی و نافرمانی مدنی در بحرین، رئیس ستاد مشترک ارتش بحرین با فرمانده نیروهای موسوم به سپر جزیره ملاقات کرد و دومین گردان از نیروهای اردنی برای سرکوب اعتراضات مردمی وارد بحرین شدند.

ملاقات رئیس ستاد ارتش بحرین با فرمانده نیروهای سپر جزیره/ ورود دومین گردان نیروهای اردنی

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری اردنی "خبرنی" نوشت: دومین گردان از نیروهای ژاندارمری اردن روز سه شنبه امان را به مقصد منامه ترک کردند. این درحالی است که بحرین از بیش از دوسال پیش شاهد برگزاری اعتراضات مردمی است.

اعزام نیروهای ژاندامری اردنی به بحرین در آستانه  برگزاری امروز بسیج عمومی و نافرمانی گسترده سراسری در بحرین به دعوت جنبش تمرد این کشور انجام شد. رژیم بحرین اعلام کرد که جلوی برگزاری این مراسم و نافرمانی مدنی را خواهند گرفت.

یک گردان از نیروهای ژاندارمری اردنی در ماه مارس سال 2011 میلادی برای کمک به مسئولان بحرینی به منظور کنترل اعتراضات مردمی وارد این کشور شد اما با وجود اینکه برخی منابع این امر را تایید کردند اما دولت و فرماندهی نیروهای ژاندارمری اردن در آن زمان آن را تکذیب کردند.

در همین راستا نیز، سرلشکر ستاد دعیج بن سلمان آل خلیفه رئیس ستاد ارتش رژیم بحرین در دفترش در ساختمان فرماندهی کل سرلشکر ستاد مطلق بن سالم الازیمع فرمانده نیروهای سپر جزیره (نیروهای مشترک کشورهای عرب حوزه خلیج فارس) ملاقات کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش بحرین از فرمانده نیروهای سپر جزیره استقبال و از تلاشهای این نیروها که در پادگان های نیروهای دفاع شهری بحرین مستقر هستند، ستایش کرد.

وی همچنین از تلاش های نیروهای سپر جزیره برای تحکیم وحدت سرنوشت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ستایش و شماری از موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بررسی قرار داد.

رژیم بحرین از فوریه سال 2011 میلادی همزمان با شروع اعتراضات مردمی از نیروهای سپر جزیره از جمله نیروهای سعودی، اردنی و اماراتی برای سرکوب معترضان استفاده کرد.

مردم انقلابی و فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری و شخصیت‌های دینی بحرین امروز به دعوت جنبش تمرد در مراسم روز بسیج عمومی و نافرمانی مدنی شرکت می‌کنند تا نقطه عطف دیگری در انقلاب خود علیه آل‌خلیفه رقم زده و بر خواسته‌هایشان در دستیابی به آزادی و دموکراسی تاکید کنند.

رژیم بحرین که از اعلام موجودیت جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده وضع قوانین سختگیرانه، عملیات گسترده امنیتی و برخورد شدید با فعالان و معترضان را برای مقابله با اعتراضات و تظاهرات امروز در دستور کار قرار داد.

در راستای سرکوب بیشتر مردم بحرین، وزیر دادگستری این کشور اعتراف کرد که اختیارات بیشتری به نیروهای پلیس برای مقابله با اعتراضات داده شده است.

رژیم آل‌خلیفه نیز که با همه تلاش‌ها نتوانست جلوی برگزاری اعتراضات و نافرمانی امروز را بگیرد، تدابیر امنیتی شدیدی را برقرار و مراکز ایست و بازرسی ایجاد کرد.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: مراکز زیاد ایست و بازرسی ایجاد و تدابیر امنیتی شدیدی برقرار شده است که تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرده است و این درحالی است که برخی خبرها از تشدید مجازات شهروندان اشاره دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول