اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم:

نان گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش قیمت نان مطرح نیست.

نان گران نمی‌شود

سید جواد دهناد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم کیفیت نان را خوب دانست و گفت: در حال حاضر اعتراض و گزارشی دال بر بی‌کیفیتی و یا گرانی نان در استان نداریم.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم افزود: طبق نظرسنجی‌هایی که در شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور انجام شد، نان سنگک استان رتبه نخست این نوع نان را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی مصرف سرانه گندم برای هر فرد در استان را 300 گرم دانست و تصریح کرد: میزان گندم هر استان بر اساس آمار جمعیت همان استان تعیین می‌شود.

دهناد افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش هزینه‌های جانبی را در بالا رفتن قیمت نان موثر دانست و گفت: در حال حاضر حرفی در خصوص افزایش قیمت نان نیست.

وی واحدهای نانوایی استان قم را 658 واحد دانست و گفت‌: 36 واحد دیگر نیز در حال ساخت است؛ تعداد کل واحدهای شهری و روستایی استان قم 791 واحد است.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم بیان کرد: در استان قم 173 واحد نانوایی سنگک، 245 واحد نانوایی لواشی، 50 واحد نانوایی تافتون، 102 واحد نانوایی بربری، دو واحد نانوایی اتوماتیک، 53 واحد خشکه پزی و 33 واحد نانوایی فانتزی و بلوکه پز فعال هستند.

نان یکی از قدیمی‌ترین غذاهایی است که بشر تهیه کرده و تهیه آن به اواخر عصر حجر زمانی که برای نخستین‌بار دانه غلات را با آب مخلوط کردند و پس از آن خمیر به دست آمده را پختند، برمی‌گردد.

در دوران یونان باستان تهیه نان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزی محسوب می‌شد و چون در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفت ارزش مذهبی هم داشت.

یونانی‌ها را نخستین سازندگان کوره‌های بسته مخصوص پخت نان می‌دانند و در اروپا حداقل از یک هزار سال قبل از میلاد مسیح نان غذای اصلی بود.

تا مدت‌ها مردم ثروتمند نان سفید و افراد فقیر نان تیره استفاده می‌کردند، به تدریج از نظر علمی مشخص شد نان‌های تیره دارای ارزش غذایی بیشتر و در مقابل نان‌های سفید فاقد ارزش غذایی کافی هستند.

انتهای پیام/78002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول