اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

داماش ـ استقلال؛ مصاف آبی‌پوشان رشت با آبی‌پوشان پایتخت

داماش گیلان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر 24 مرداد در رشت به مصاف آبی‌پوشان پایتخت می‌رود.

داماش ـ استقلال؛ مصاف آبی‌پوشان رشت با آبی‌پوشان پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های استقلال تهران و داماش گیلان در حالی برگزار می‌شود که رویارویی‌های بسیاری در طول سال‌های گذشته و ادوار مختلف لیگ‌های فوتبال کشورمان داشته‌اند.

در 12 دوره قبلی لیگ برتر نیز قبل از داماش، تیم‌های استقلال شهرداری و پگاه به عنوان نمایندگان فوتبال رشت به مصاف استقلال تهران رفته‌اند اما با توجه به اینکه از سال 87 داماش گیلان با خرید امتیاز پگاه در لیگ برتر حاضر شده است، در این گزارش پنج دیدار قبلی داماش و استقلال را مرور می‌کنیم.

* مصاف نخست: استقلال 4‌ـ داماش 2

نخستین رویارویی استقلال و داماش به دیدار برگشت این دو تیم در هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 87-88 در ورزشگاه آزادی تهران بر می‌گردد.

این دیدار در پایان با نتیجه چهار بر دو به سود استقلال تهران به پایان رسید و مهدی نوری «گل به خودی»، پیروز قربانی، حسین کاظمی و آرش برهانی گل‌های استقلال را در این بازی به ثمر رساندند و آدریانو آلوز و محمد رضا مهدوی هم گلزنان داماش بودند.

سرمربیگری استقلال در این بازی به‌عهده امیر قلعه‌نویی و سرمربیگری داماش نیز حسین عبدی به همراه استانکو پاپلوکویچ بود.

در دوره‌های نهم و دهم لیگ برتر به دلیل حضور داماش در رقابت‌های لیگ دسته نخست مصاف تیم‌های استقلال و داماش به انجام نرسید.

*مصاف دوم: استقلال 1‌ـ داماش 0

دومین رویارویی استقلال و داماش به بازی دور رفت این دو تیم در یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91 در ورزشگاه آزادی تهران مربوط می‌شود.

در این دیدار استقلال تهران موفق شد با تنها گل نیمه نخست فرهاد مجیدی حریف گیلانی خود را مغلوب کند، سرمربیگری استقلال در این دیدار به‌عهده پرویز مظلومی و هدایت داماش نیز مهدی دینورزاده بود.

*مصاف سوم: داماش 0‌ ـ استقلال 1

داماش و استقلال در سومین مصاف خود در دور برگشت یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 90-91 در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با یک گل به سود آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید.

گوران یورکوویچ، تک گل سه امتیازی استقلالی‌ها در این دیدار را به ثمر رسانده بود.

مهدی تارتار سرمربیگری داماش و پرویز مظلومی سرمربیگری استقلال را در این بازی به‌عهده داشتند.

*مصاف چهارم : داماش 1‌ ـ استقلال 0

دیدار چهارم داماش و استقلال این بار نیز در ورزشگاه شهید عضدی رشت و در دور رفت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 به انجام رسید.

این دیدار در پایان با یک گل به سود میزبان به پایان رسید تا نخستین برد داماشی‌ها در مصاف با استقلال به ثبت برسد، بوبکر کبه، تنها گل پیروزی بخش داماش در این مصاف را به ثمر رسانده بود.

سرمربیگری داماش در این دیدار با حمید درخشان بود و امیر قلعه نویی نیز سکاندار هدایت استقلال را به‌عهده داشت.

*مصاف پنجم: استقلال 1 ‌ـ داماش 2

پنجمین مصاف استقلال و داماش در هفته پایانی دور برگشت دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در فصل 91-92 در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور 90 هزار تماشاگر با برتری دو بر یک داماش مهمان به پایان رسید تا در روز برپایی جشن قهرمانی استقلال، داماش موفق به ثبت دومین برد متوالی خود در مقابل آبی‌پوشان پایتخت شود.

گل‌های داماش در این بازی را محمدرضا مهدوی و حسین ابراهیمی به ثمر رساندند و تنها گل استقلال نیز توسط حسن اشجاری زده شد.

سر مربیگری استقلال در این بازی به‌عهده امیر قلعه‌نویی بود و افشین ناظمی روی نیمکت هدایت داماش حضور داشت.

به گزارش فارس، ششمین تقابل داماش و استقلال نیز در دور رفت سیزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، پنجشنبه 24 مرداد جاری در رشت برگزار می‌شود.

باید منتظر ماند و دید که چه نتیجه‌ای در کارنامه بازی‌های این دو تیم در دیدار مذکور به ثبت می‌رسد.

ا‌نتهای پیام/84001/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول