اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری:

وحدت خمیرمایه اقوام و عشایر خوزستان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت خمیرمایه اقوام خوزستان بوده و برای این که عملیاتی شود باید یک رابطه ارگانیک و مستمر بین اقوام و نظام باشد.

وحدت خمیرمایه اقوام و عشایر خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری در مراسم نشست با سران عشایر و طوایف عرب که ظهر امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به این که نظام ما برگرفته از مردم بوده، شخصیت‌های مردمی می‌توانند جایگاه بالایی در جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: اسلام در عین این که اختلافات اقوام را می‌پذیرد همه اقشار و طوایف مردمی را به صورت یکپارچه حول یک محور الهی که همان قرآن و عترت اهل بیت (ع) بوده جمع کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگترین نعمتی که خداوند به اقوام ایرانی عطا فرموده است قرآن و عترت آل بیت (ع) است که باید نگهدار آن باشیم.

وی افزود: تمامی اقوام ایرانی به همراه اهل تسنن منهای وهابیت که خارج از اسلام بوده نسبت به قرآن و اهل بیت (ع) با شیعیان همراه هستند.

حیدری عنوان کرد: اگر دو محور قرآن و اهل بیت نبود مشکلاتی برای ما پیدا می‌شد که هر کدام از آنها آتشی از فتنه را روشن می‌کرد.

وی بیان داشت: فتنه 88 تنها به واسطه تمسک جستن به اهل بیت و پیروی از ولی فقیه از هم پاشیده شد و اگر این تمسک‌ها نبود ایران نیز شرایطی همانند سوریه، افغانستان و مصر را داشت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: جریان اخوان المسلمین با وجود 70  سال مقاومت تنها به دلیل نبود وحدت میان اقوام و جریان‌های آن موفق نیست و در واقع نبود عنصر وحدت در بین اقوام این کشور باعث می شود که بعد از یک سال مجددا سقوط کند.

وی افزود: امروز مشکلات زیادی در استان وجود دارد اما به برکت وحدت و همدلی میان اقوام استان آینده روشنی در پیش رو خواهیم داشت.

حیدری عنوان کرد: وحدت خمیرمایه اقوام بوده و برای این که عملیاتی شود باید یک رابطه ارگانیک و مستمر بین اقوام و نظام باشد.

وی تاکید کرد: مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی می‌تواند زمینه ساز تحولات بسیار مهمی باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما می‌توانیم فرهنگ متعالی عشایر استان را به نسل‌های آتی منعکس کنیم و این موضوع تنها به واسطه خود عشایر امکان پذیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای ترویج نقاط مثبت و حل نقاط منفی نیاز به کار فرهنگی در بین عشایر است که روحانیت، سادات و مشایخ باید در این خصوص پیش رو باشند.

حیدری افزود: جایگاه فرهنگی و معنوی مشایخ و سران عشایر یک فرصت بوده و ما باید از این فرصت برای حل مشکلات استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/72001/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول