اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بازدید مدیر پارک علم و فن‌آوری استان قم از دفتر خبرگزاری فارس

مدیر پارک علم و فن‌آوری استان قم به همراه جمعی از مدیران این مجموعه از دفتر خبرگزاری فارس در قم بازدید کردند.

بازدید مدیر پارک علم و فن‌آوری استان قم از دفتر خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ دکتر سید هاشم عارف رئیس پارک علم و فن‌آوری قم به همراه مصطفی ملایی مدیر مرکز رشد علوم انسانی استان قم به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری فارس در قم بازدید کردند.

دکتر سید هاشم عارف در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تمام شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه خبرگزاری فارس در قم نقش موثری در اطلاع‌رسانی اخبار قم دارد به تشریح اهداف راه‌اندازی پارک علم و فن‌آوری استان قم پرداخت و اظهار داشت: بیش از یک سال و نیم از تاسیس پارک علم و فن‌‌آوری قم می‌گذرد و پیشرفت‌های خوبی را در این مدت در بر داشته است.

وی ادامه داد: پارک علم و فن‌آوری نهادی مشابه دانشگاه با محوریت ارتباط با صنعت است که ایده‌های خلاقی که توجیه اقتصادی دارد را مورد حمایت قرار می‌دهد.

رئیس پارک علم و فن‌آوری استان قم با بیان اینکه خروجی این پارک شرکت‌های صنعتی‌ هستند که حول ایده‌ای مشخص وارد صنعت شده‌اند بیان داشت: این شرکت‌ها پس از اینکه دوره سه ساله خود را در مراکز رشد طی کردند وارد پارک علم و فن‌آوری شده و تا 15 سال مورد حمایت‌های آن قرار می‌گیرند.

عارف با تاکید بر اینکه هدف عمده پارک علم و فن‌آوری وارد کردن علم به عرصه صنعت است بیان داشت: پارک‌های علم و فن‌آوری حدود 60 سال است در دنیا مشغول به فعالیت هستند و حدود دو هزار پارک در اقصی نقاط جهان ایجاد شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر قم با وجود حوزه علمیه مهد علوم انسانی اسلامی است ابراز داشت: بر این اساس با توجه به ظرفیت عظیم تحقیقی و پژوهشی حوزه‌های علمیه پیشنهادی مبنی بر تاسیس مرکز رشد علوم انسانی ارائه و به تصویب رسید و این مرکز در قم کار خود را آغاز کرد.

رئیس پارک علم و فن‌آوری استان قم با اشاره به اینکه پس از یک سال و نیم فعالیت پارک علم و فن‌آوری در قم 35 واحد فن‌آور در  مجموعه پارک فعالیت می‌کنند اظهار داشت: برای حمایت از این واحد‌ها با انعقاد تفاهمنامه‌هایی با ارگان‌ها و ادارات مختلف استان سعی کردیم تسهیلاتی همچون معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه برای آن‌ها در نظر بگیریم و در حد توان امکانات اولیه همچون نیروی انسانی و محل فعالیت‌های آنان را فراهم آوریم.

عارف در ادامه ارتباط با رسانه‌ها را بستری مناسب در راستای معرفی فعالیت‌های پارک علم و فن‌آوری ذکر کرد و گفت: باید با استفاده از این ظرفیت نسبت به آگاهی‌بخشی به قشر تحصیل‌کرده جامعه که جمعیتی معادل 5/4 میلیون نفر را در بر می‌گیرد آنها را وارد چرخه صنعت کرده و به این ترتیب باعث رونق تولید ملی و ایجاد چرخه‌های منجر به فرآوری شویم.

در ادامه این بازدید مصطفی ملایی مدیر مرکز رشد علوم انسانی نیز به تبیین نقش رسانه‌ها در ایجاد اعتماد به نفس، اعتماد سازی،‌ تقویت اراده و اصلاح باورهای غلط جامعه در خصوص علم و فن‌آوری و ایجاد خلاقیت بین جامعه جوان و تحصیل‌کرده جهت ورود به عرصه‌های صنعت و تولید پرداخت.

سید جواد اشرفی سرپرست دفتر خبرگزاری فارس در قم در این بازدید به تشریح نحوه کار و عملکرد این دفتر پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دفتر تربیت نیروهای متخصص است که در حال حاضر در بسیاری از ادارات و دستگاه‌های استان مشغول به کار هستند.

وی گفت: این خبرگزاری با تمام ظرفیت خود آمادگی تعامل با مجموعه پارک علم و فن‌آوری را در معرفی فعالیت ‌و خدمات آن و همچنین ایده‌های نخبگان استان را دارد که امیدواریم این ارتباط و تعامل موجب رشد بیش از پیش صنعت در قم شود.

انتهای پیام/78009/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول