اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین در گفت‌و‌گو با فارس:

روابط تجاری قزوین با چین گسترش می‌یابد

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین گفت: با توجه به نشست‌هایی که بین اعضای این شورا با اتاق بازرگانی قزوین برپا شد، روابط تجاری قزوین با چین گسترش پیدا می‌کند.

روابط تجاری قزوین با چین گسترش می‌یابد

حسن توانا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بر اساس جلساتی که هیئت اتاق بازرگانی قزوین در چین با اعضای شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین داشتند؛ مقرر شد این شورا در راستای تسهیل ارتباط تجاری بازرگانان و تجار قزوینی گام‌هایی را بردارد.

وی با بیان اینکه شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین آماده همکاری با اتاق بازرگانی قزوین است، تصریح کرد: این شورا می‌تواند با راهنمایی و مشاوره‌های خود کمک‌های شایانی را به تجار و بازرگانان ایرانی کند.

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های این شورا با ایران افزود: در راستای تسهیل روابط تجاری ایران و چین تفاهمنامه‌های خوبی بین ایران و چین منعقد شده است.

توانا پیرامون وضعیت تجارت در چین گفت: تجارت در بخش‌های مختلف چین متفاوت بوده و روابط تجاری مختص به خود را دارند.

این مسئول با بیان اینکه کار اقتصادی مرتبط با فعالیت‌های سیاسی است، اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید با رویکردی نو به بحث اقتصاد و تجارت بین‌الملل نگاه کند.

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین با اشاره به اینکه برخی از افراد از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: باید با فراهم آوردن زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری کشور چین در ایران را افزایش دهیم.

توانا شناخت فرهنگ‌ها را یکی از اصول روابط تجاری بین کشورها عنوان کرد و گفت: ده‌ها مراکز مطالعاتی در کشور چین وجود دارد که روی تجارت کشورهای دیگر مطالعه می‌کند و همچنین مراکز مطالعاتی سایر کشورها نیز روی تجارت چین تحقیق و پژوهش می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: چنین مرکز مطالعاتی در ایران وجود ندارد و بسیاری از تجار با شناخت کامل در چین تجارت نمی‌کنند.

رئیس شورای بازرگانان ایرانی مقیم چین گفت: باید این مرکز مطالعاتی برای بررسی روابط تجاری در ایران ایجاد شود تا نقشه راهی برای بازرگانان و تجار قرار گیرد.

انتهای پیام/77003/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول