اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی اعلام کرد

تشکیل بسیج اساتید در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و ارتباط با کشورهای اسلامی

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی گفت: تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام عامل موثر در ارتباط با سایر کشورهای اسلامی است.

تشکیل بسیج اساتید در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و ارتباط با کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، محمدعلی خلیل‌زاده با اشاره به بسترسازی ضرورت‌های جهان اسلام گفت: تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام عامل موثر در ارتباط با سایر کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در انتخابات خردادماه افزود: اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان ابزار اقتصادی در کشورهای صنعتی در مسیر پیشرفت اقتصاد ضروری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اظهار داشت: چرخه تولید علم و ثروت باید مبتنی بر تکنولوژی بوده و نظام جمهوری اسلامی می‌تواند با استفاده از این راهکار در حوزه اقتصاد به رقابت جهانی بپردازد.

خلیل‌زاده با بیان این‌که تا رسیدن به کلیت مطلوب در زمینه اقتصاد فاصله بسیار است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها با تکمیل چرخه تولید علم و ثروت در تامین نیازهای اقتصادی کشور موثر هستند.

وی با اشاره به این‌که بسیج به عنوان مجموعه‌ای ارزشی به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بسیج اساتید با ورود به اقدامات انجام نشده توسط سایر دستگاه‌ها به دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید باید کم‌کاری‌های متولیان فرهنگی کشور را به دور از موانع و آیین‌نامه‌های اجرایی برطرف ساخته و بستر ایجاد دانشگاه اسلامی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی را در کشور محقق کند.

وی به تعامل بین دانشگاه‌های کشور و دانشگاه‎های کشورهای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید می‌تواند با حمایت وزارت امور خارجه و وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری تعاملات خوبی را در زمینه ارتباط موثر با دانشگاه‌های سایر کشورهای اسلامی داشته باشد.

خلیل‌زاده تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام را در ایجاد ارتباط با دانشگاه‎های دیگر کشورهای اسلامی موثر دانست و گفت: در حال حاضر تعدادی از دانشگاه‌های کشور عضو این اتحادیه هستند و باید با برنامه‌ریزی دقیق اهداف این مجمع تقویت شود.

وی ثبات در برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان بسیج اساتید را عاملی موثر در پویایی این سازمان دانست و افزود: در گذشته اقداماتی بی‌برنامه، لطمه‌ای به بدنه سازمان بسیج اساتید وارد کرد اما ثبات در برنامه‌ها و اهداف می‌تواند در پویایی هرچه بیشتر این سازمان تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان این مطلب که سازمان بسیج اساتید کشور باید به آموزش‌های غیررسمی در سطح دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار داشت: تشکیل، توسعه و تقویت حلقه‌های علمی بین اساتید و دانشجویان از جمله آموزش‌های غیررسمی دانشگاه‌هاست که باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: بسیج اساتید می‌تواند با داشتن نگاه دانشجو‌پروری از طریق هدایت، نظارت بر فعالیت‌های دانشگاهی و آموزشی به عنوان راهنما و معلم موثر و مفید باشند.

انتهای پیام/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول