اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

درباره طرح سراسری حفظ قرآن سازمان دارالقرآن

برترین حافظان قرآن کشور به شور می‌نشینند

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به حضور اساتید قرآنی در همایش هم‌اندیشی برای تشکیل جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن در سراسر کشور و رسیدن به روشی جامع و هدفمند، گفت: جلسات حفظ قرآن از هفته دوم شهریور به طور رسمی آغاز خواهد شد.

برترین حافظان قرآن کشور به شور می‌نشینند

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری همایش هم‌اندیشی 50 نفر از اساتید قرآنی کشور که در 31 مرداد و اول شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، گفت: در این نشست 50 نفر از اساتید حفظ قرآن کریم همچون آقایان «محمد حاج‌ابوالقاسم»، «شهریار پرهیزگار»، «وحید غفران‌نیا»، «محمدصادق زارعان»، «مرتضی محمدنژاد»، «حسین معتمدی»، «معتز آقایی»، «امیر آقایی» حضور خواهند داشت تا علاوه بر انتقال تجربیات، در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی هفتگی و ثابت حفظ قرآن به مشورت بپردازند.

به دنبال 50 جلسه ثابت و محوری آموزش حفظ قرآن هستیم

وی با بیان اینکه در هر استان حداقل دو یا سه نفر نماینده و استاد حفظ قرآن وجود دارد، افزود: پس از برگزاری همایش قرآنی با حضور اساتید برجسته کشورمان قرار است 50 جلسه ثابت و محوری دائمی حفظ قرآن کریم در سراسر ایران اسلامی برگزار شود تا علاوه بر جریان‌سازی قرآنی در کشور گامی در راستای تحقق مطالبه رهبری برداشته شود.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ویژگی‌های این جلسات قرآنی تصریح کرد: جلسات حفظ قرآن از هفته دوم شهریورماه به طور رسمی برگزار خواهد شد و شرکت در این جلسات برای عموم آزاد است.

وی با بیان اینکه جلسات حفظ قرآن در مساجد، حسینیه یا مؤسسات قرآنی سطح یک برگزار خواهد شد، ادامه داد: تاکنون آدرس بسیاری از جلساتی که اساتید حفظ قرآن برگزار خواهند کرد گردآوری شده و تبلیغات برای شرکت در این جلسات قرآنی از طریق رسانه‌ها آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم با استقبال خوب مردم مواجه شود.

همه جلسات استادیار خواهد داشت

ضرغام با اشاره به اهمیت ثبات جلسات حفظ قرآن در هفته گفت: برای نظم بیشتر جلسات قرآنی در کشور از تمامی اساتید قرآنی درخواست کرده‌ایم که برای خود استادیار انتخاب کنند تا زمانی که آن‌ها نتوانستند در جلسه‌ای حاضر شوند استادیار با درایت جلسات را اداره کند تا خللی در تشکیل کلا‌های آموزشی حفظ قرآن وارد نشود.

وی هدف اصلی از تشکیل این نشست را تعامل بیشتر اساتید قرآنی و رسیدن به نظری واحد در خصوص نحوه برگزاری جلسات حفظ قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن عنوان و اظهار امیدواری کرد که در این جلسات روشی جامع و هدفمند تدوین و به کل کشور ابلاغ شود تا با آسیب‌شناسی روش‌های حفظ قرآن و ایجاد قالبی واحد برای حفظ و تثبیت شاهد روی آوردن جوانان به حفظ کل قرآن باشیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول