اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان:

آسمان نمای زنجان ظرفیت پذیرش 100 نفر را دارد

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان گفت: آسمان نمای مرکز علوم و نجوم زنجان در هر سکانس ظرفیت پذیرش 100 نفر از علاقه‌مندان را دارد.

آسمان نمای زنجان ظرفیت پذیرش 100 نفر را دارد

لیلا سهندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به فعالیت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌های این مراکز در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی کانون شامل قصه‎گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، بحث کتاب، مسابقات، اردوها، کاردستی و... است، تصریح کرد: فعالیت هنری نیز شامل نقاشی، سفال‎گری، موسیقی، خوشنویسی و... است.

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان ادامه داد: همچنین فعالیت‌های ادبی کانون شامل شعر، داستان‎نویسی و ... است.

وی با اشاره به اینکه مراکز کانون پرورش فکری به دو مرکز عادی و خاص تقسیم می‌شود، گفت: کانون علاوه بر مراکز ثابت تعدادی مرکز سیار و پستی دارد.

سهندی اضافه کرد: مراکز سیار به وسیله مینی‌بوس به روستاهای فاقد کانون خدمات مختلف فرهنگی و هنری ارائه می‌دهد.

وی به مراکز پستی کانون پرورش فکری اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز از طریق پست با کودکان و نوجوانان در ارتباط است و کتاب‌های کانون را در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند قرار می‌دهد.

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه مرکز علوم و نجوم در دو شیفت خدمات مختلف ارائه می‌دهد، گفت: کانون در شش ماه نخست سال از ساعت 7 صبح تا 17 عصر و در شش ماه دوم سال از ساعت 8 صبح تا 17.30 فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فضای مرکز نجوم زنجان به کانون زبان ایران اختصاص دارد، افزود: اعضای دختر کانون می‌توانند در کنار دیگر برنامه‌ها از کلاس‌های زبان نیز استفاده کنند.

سهندی با بیان اینکه بخش علمی مرکز از سال 88 و زمان تاسیس فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در آینده بخش علوم این مرکز نیز راه‎اندازی می‌شود.

وی با تاکید به اینکه فعالیت اصلی این مرکز در زمینه نجوم است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه این مرکز جزو مکان‌های خاص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است از فضا و امکانات ویژه‌ای نیز برخوردار است.

سرپرست مرکز علوم و نجوم زنجان با بیان اینکه ابزارهای رصدی و نوع فعالیت مرکز علوم و نجوم متفاوت است، افزود: یکی از بخش‌های اصلی آسمان نما این مرکز است.

وی ادامه داد: مرکز علوم و نجوم زنجان نخستین مرکزی است که به دستگاه دیجیتال آسمان نما مجهز شده است.

سهندی خاطرنشان کرد: آسمان نمای مرکز علوم و نجوم زنجان در هر سکانس ظرفیت پذیرش 100 نفر از علاقه‌مندان را دارد.

انتهای پیام/73008/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول