اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت‌‏الاسلام سیدرضا طباطبایی

مدیران و معاونان دستگاه‏‌های اجرایی استان سمنان آموزش اخلاق دیدند

مدیران و معاونان دستگاه‌‏های اجرایی استان سمنان در دوره‏‌ای با حضور حجت‌‏الاسلام سیدرضا طباطبایی آموزش اخلاق دیدند.

مدیران و معاونان دستگاه‏‌های اجرایی استان سمنان آموزش اخلاق دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، در راستای ابلاغیه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و برنامه‌‏ریزی انجام یافته از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و به همت دفتر آموزش و پژوهش استانداری سمنان، سلسله مباحث آموزشی پیرامون اخلاق ویژه مدیران و معاونان دستگاه‌‏های اجرایی استان در محل استانداری سمنان برگزار شد.

حجت‌‏الاسلام سیدرضا طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه در سلسله مباحث آموزشی پیرامون اخلاق با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و مهمان‏‌نوازی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان گفت: در این ضیافت الهی، باید به خدا می‏رسیدیم و خدا را به دست می‌‏آوردیم و باید ظرف انسان از خدا پر شود.

وی همچنین افزود: لازمه به خدا رسیدن، معرفت خداست و نتیجه معرفت به خدا برخورداری از صفات خداوند است.

این استاد برجسته حوزه افزود: در این صورت، انسان می‏‌تواند مظهر صفات و اسمای الهی شود؛ صفاتی که ما در دعای جوشن کبیر و در مناجات و اذکار ماه مبارک رمضان با خدای خود راز و نیاز می‏‌کنیم.

طباطبایی ضمن اشاره به فلسفه خلقت که معطوف به شناخت خداوند است و در آیه شریفه قرآن کریم نیز خداوند می‏‌فرماید «اراده کردم شناخته شوم، پس خلق کردم»، موفقیت مدیران را در ظل معرفت خدایی و الهام از مدیریت آسمانی که به یقین قوی‏ترین و کامل‏ترین مدیریت هستی است، یاد کرد.

وی در خصوص ابعاد حیاتی انسان گفت: انسان چهار بعد حیاتی دارد؛ بعد گیاهی و نباتی که نیازمند آب و غذاست؛ بعد حیوانی که نیازمند اشباع غرایز منطقی است؛ بعد ملکوتی که نیازمند علم و حکمت است و بعد نفخه الهی که نیازمند ارتباط با خداست و جز با خدا به آرامش نمی‏‌رسد.

طباطبایی با تأکید بر اینکه الگوی مدیران خداست، افزود: مدیران با الهام از مدیریت هستی باید ولایت و محبت به زیردستان، بخشش و دلسوزی برای زیردستان، امر به معروف و نهی از منکر، تبیین اهداف سازمانی، سیاست‏های تنبیهی، تشویق و تهدید، مدارا کردن و آماده‌‏سازی زیردستان برای پذیرش مسئولیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمدرضا رضوانی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری سمنان نیز در آغاز دوره با اشاره به اهداف دوره آموزشی، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای کسب فضایل انسانی و اخلاقی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان همه ما را به سوی کمال رهنمون می‏‌سازد و ادعیه ماه مبارک رمضان و مناسبت‏‌های این ماه به ویژه سال‏روز شهادت حضرت علی (ع) هر یک به تنهایی فرصتی برای شناخت سیره نبوی، علوی و سبک زندگی است و باید در تمام طول سال این معنویات حفظ شود.

وی افزود: امروز وظیفه داریم جهت ارائه الگوی اسلامی با بهره‏‌گیری از منابع غنی اسلامی و آموزه‏‌های دینی، منشور مدیریت مبتنی بر ارزش‏های اسلامی در عرصه‏‌های مختلف و ابعاد گوناگون و با تکیه بر اقتصاد، مدیریت، سیاست، حکومت‏‌داری، مردم‏داری، عدالت، بصیرت، شجاعت، استقامت، برای رشد و تعالی جامعه تهیه و به جوامع عرضه کنیم.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول