اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد

تخلیه و بارگیری 11 فروند کشتی در بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: تاکنون 11 فروند کشتی در بندر جدید چند منظوره آستارا تخلیه و بارگیری شده است.

تخلیه و بارگیری 11 فروند کشتی در بندر آستارا

فرهاد منتصرکوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وضعیت بندر جدید چند منظوره این شهرستان، اظهار کرد: فاز نخست بندر آستارا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده فعالیت شده است.

وی، با بیان اینکه تاکنون 11 فروند کشتی در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است، افزود: 10 فروند کشتی صادرات و یک فروند نیز حامل کالای واردات بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اذعان کرد: بندر آستارا ظرفیت تا سقف 600 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا را دارد و در فاز دوم این بندر تمام محورهای اساسی آن ساخته شده است.

وی، ساخت موج‌شکن‌ها، حصارکشی محوطه‌ها و نصب باسکول‌ها را از جمله اقدام‌ها در فاز نخست بندر چند منظوره آستارا ذکر کرد.

منتصرکوهساری، با اشاره به اینکه فاز دوم بندر آستارا در دستور کار است، خاطرنشان کرد: احداث این فاز به سرمایه‌گذار ابلاغ شده است.

وی، تصریح کرد: اکنون 22 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و 44 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و در مجموع 66 میلیارد تومان در بندر آستارا سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ساخت اسکله‌های بندر آستارا را در فاز دوم آن عنوان کرد و متذکر شد: بندر آستارا می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند و قیمت تمام شده منطقی داشته باشد و در رونق صادرات کمک کند.

وی، رسیدن بندر آستارا به جایگاه واقعی خود را مستلزم شناخت بازار و بازارسازی دانست و یادآور شد: فعالان بندر آستارا باید برای حفظ وضعیت موجود بازارداری کنند.

منتصرکوهساری خاطرنشان کرد: در بندر آستارا باید به ارزش افزوده و فرآورده‌های کالا پرداخته شود تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/2300/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول