اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان:

رسانه‏‌ها اعتماد عمومی نسبت به پلیس را افزایش می‏‌دهند

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: رسانه‌‏ها بدون شک اعتماد عمومی نسبت به پلیس را افزایش می‌‏دهند و در افزایش مشارکت مردم در امور مختلف در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارند.

رسانه‏‌ها اعتماد عمومی نسبت به پلیس را افزایش می‏‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار محمدرضا میرزایی در همایش تجلیل از خبرنگاران رسانه‏‌های گروهی استان سمنان که به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان اهل قلم اظهار کرد: بر اساس آمارهایی که موجود است، 224 شهید گرانقدر از جامعه قلم و خبرنگاران به انقلاب اسلامی تقدیم شده و این بسیار ارزنده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: نقش رسانه‏‌ها و خبرنگاران استان سمنان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی به‌‏واقع مثبت بوده است و در این استان با نگاه مثبتی که بین طرفین وجود دارد، خبرنگاران در همه ایام سال با پلیس همگام بوده‌‏اند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران استان سمنان بسیار سریع، به‏‌موقع و مناسب اخبار حوزه انتظامی را منتشر کرده‌‏اند که این جای تقدیر دارد.

 

رویکرد پلیس به سمت جامعه‌‏محوری تغییر یافته است

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: دیدگاه پلیس در چند سال اخیر به سمت جامعه‏‌محوری تغییر یافته است و با تشکیل معاونت اجتماعی در پلیس استان‏های مختلف کشور، این مأموریت با جدیت بیشتری تعقیب شد.

میرزایی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان را پلی بین رسانه‌‏ها و مردم و برعکس توصیف کرد و گفت: فرآیند ارتباطی خوبی بین پلیس و رسانه‏‌ها در استان سمنان برقرار است و رسانه‏‌ها امروز نسبت به نیروی انتظامی و کارکردهای آن شناخت خوبی دارند و این آشنایی روز به روز بیشتر می‏‌شود.

وی ادامه داد: ثمرات تمام فعالیت‌‏هایی که در این حوزه انجام می‏‌شود، در نهایت به مردم می‏‌رسد و امروز می‏‌توان گفت که رسانه‏‌های استان سمنان در ارتقای آگاهی‏‌های عمومی نقش بی‏‌بدیلی داشته‏‌اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: رسانه‌‏ها بدون شک اعتماد عمومی نسبت به پلیس را افزایش می‏‌دهند و در افزایش مشارکت مردم در امور مختلف در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارند.

میرزایی با بیان اینکه مستندات موجود در استان سمنان نشان‏‌دهنده همکاری خوب پلیس و خبرنگاران است، گفت: صمیمیت مناسب و منطقی بین پلیس و رسانه‏‌ها در استان سمنان برقرار شده است.

وی ادامه داد: رسانه‏‌های این استان سهم خوبی در مشارکت‏ دادن مردم در راستای تولید امنیت و حفظ آن در جامعه داشته‌‏اند و توانسته‏‌اند جلوی بروز بسیاری از ناهنجاری‏‌ها را بگیرند.

مردم پلیس را جدای از خود نمی‏‌دانند

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: مهم‏ترین خواسته پلیس از رسانه‏‌ها، داشتن صداقت، صراحت و شفافیت در کار خبررسانی است و اگر در انتقادها انصاف رعایت شود، مردم بیشتر به پلیس و رسانه اعتماد خواهند کرد.

میرزایی با اشاره به اینکه رسانه‏‌ها زبان رسای مردم و در عین حال مسئولان از جمله پلیس هستند، گفت: سعی شده است تا اطلاع‏‌رسانی پلیس در استان سمنان شفاف شود و تمام آمارها به مردم ارایه شود؛ چرا که همه کارهای انجام شده برای خدمت به جامعه است.

وی اضافه کرد: امروز مردم پلیس را جدای از خود نمی‏‌دانند و اعتماد متقابلی بین مردم و رسانه‏‌ها و همچنین رسانه‏‌ها و مردم با پلیس در استان سمنان وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: در شرایط فعلی، اگر در برخی مواقع مشکلاتی نیز در کار وجود داشته باشد و پلیس آنها را با جامعه در میان بگذارد، مردم می‏‌پذیرند و کمک حال پلیس هستند.

میرزایی افزود: ارتقای سطح آگاهی‏‌ها و دانستنی‏‌های مردم نیازمند صبوری و بردباری در مجموعه نیروی انتظامی است و پلیس نیز می‏‌کوشد که با صعه صدر با مردم برخورد کند.

وی افزود: برخورد با جرائم نیازمند صبوری در بدنه مأموران انتظامی است تا پلیس، تکیه‏‌گاه مردم شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: امروز کلانتری‏‌های استان سمنان نقطه امن شهرها محسوب می‏‌شوند و بدون شک تلاش می‏‌شود تا روز به روز اعتماد عمومی نسبت به پلیس افزایش پیدا کند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران استان با هدایایی توسط فرمانده انتظامی استان سمنان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/2249/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول