اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اردوهای جهادی دامغان خبر داد

ترویج سبک زندگی دینی در قالب اردوهای جهادی

سرپرست اردوهای جهادی دامغان از تبیین و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی در مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی خبر داد.

ترویج سبک زندگی دینی در قالب اردوهای جهادی

زهرا امیراحمدی امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان از اعزام جهادگران اردوی جهادی به روستاهای محروم دامغان خبر داد و افزود: جهاد در راه خدا خود یک کلاس درس است.

وی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی بیان کرد: این اردوها نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای اهالی روستا و مسئولان منطقه مفید بوده و امید داریم تا بتوانیم در این زمینه خدمات شایان ذکری داشته باشیم.

سرپرست اردوهای جهادی دامغان اشاره داشت: از مهم‏ترین حرکت‏ها برای دانشجویان شرکت‏‌کننده در این اردوها، آشنایی آنها با مناطق محروم و انواع محرومیت‏‌های موجود در آنها و چشیدن طعم تلخ محرومیت است.

امیراحمدی بیان کرد: جوانان بسیاری در تابستان، اوقات فراغت خود را در نقاط دور دست گذرانده‏‌اند و در روستاها به ساخت و تعمیر مسجد، درمانگاه، راه، حسینیه، جاده و پل و . . . پرداخته‏‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای جهادی بیان کرد: معظم‏‌له در این خصوص فرموده‌‏اند که «جوان‏های ما سیاحت‌شان را از این راه تأمین می‏‌کنند و سیاحت‌شان هم در ضمن کار برای مردم است و این ارزش دارد».

سرپرست اردوهای جهادی دامغان عنوان کرد: لازمه هر حرکتی تعیین اهداف متعالی است؛ هدفی که حرکت‏‌کنندگان مسیر با همه سختی‌‏ها و شیرینی‏‌هایش آن را آرمان تلاش می‏‌دانند.

امیراحمدی افزود: آرمان حرکت‏‌های جهادی، ایجاد آمادگی لازم در اجتماع برای تحقق جامعه مهدوی است؛ تبیین و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی در مناطقی که به علت کم‏‌برخورداری، محروم از بسیاری از امکانات از جمله امکانات فرهنگی هستند، در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد امید و انگیزه و انجام کار و تلاش بین اهالی روستا توسط جهادگرانی که سفیران کار و تلاش ‏هستند و انتقال فرهنگ جهاد و جهادی به مسئولان و فراگیر کردن این فرهنگ در سطح جامعه مورد نظر است.

سرپرست اردوهای جهادی دامغان یادآور شد: تمرین زندگی مؤمنانه و مجاهدانه برای جهادگران، معرفی الگو برای اهالی روستا و چشیدن طعم شیرین سبک زندگی جهادی از اهداف اجرای این طرح است.

امیراحمدی گفت: حرکت جهادی جهادگران واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان از روستاهای توچاهی و شیمی شروع شده است و فارغ‌‏التحصیلان از روستای کوه‌زر از اول تیر ماه آغاز به کار کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان جهادگر در چهار گروه سنی کودک و نوجوان و جوان و بزرگ‏سال در زمینه‏‌های فرهنگی، آموزشی و هنری و بهداشتی به مردم مناطق محروم خدمت‏‌رسانی می‏‌کنند.

سرپرست اردوهای جهادی دامغان افزود: بخش فرهنگی شامل برگزاری کلاس‌‏های نقاشی و قصه‏‌خوانی، آموزش نماز و وضو، طرح مباحث اخلاقی، توجه به کاردستی در گروه کودک، برگزاری کلاس‏‌های اعتقادی و احکام و اخلاق و مشاور تفسیر قرآن با رویکرد سبک زندگی اسلامی در گروه نوجوانان و جوان و بزرگ‏سالان به اقتضای نیازهای آنهاست.

امیراحمدی با اشاره به نیاز روز مردم بیان کرد: کلاس‏های تقویتی مانند ریاضی و زبان و همچنین آموزش کامپیوتر در سطح مقدماتی و آموزش مهارت‏های هنری در قالب هنرهای قلاب‏‌بافی، خیاطی، بافتنی و سفره‌‏آرایی در کنار زیباسازی و دیوار نویسی مدارس روستا نیز انجام می‏‌شود.

وی در خصوص فعالیت‏های بخش بهداشتی افزود: در تمام گروه‏‌های سنی، کلاس‏های بهداشتی و شناسایی مشکلات برگزار می‏‌شود و در انتها، ویزیت رایگان همراه با تجویز و توزیع رایگان دارو صورت می‏‌گیرد.

انتهای پیام/2249/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول