اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین: آژانس امنیت ملی آمریکا تک‌تک ایمیل‌های شهروندان را کنترل می‌کند

آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن کنترل تک‌تک ایمیل‌ها، ایمیل‌های دارای کلیدواژه‌های خاص را ذخیره می‌کند.

گاردین: آژانس امنیت ملی آمریکا تک‌تک ایمیل‌های شهروندان را کنترل می‌کند

به گزارش فارس، گاردین در گزارشی به قلم «الکساندر ابدو» و «پاتریک تومی» نوشت: آن‌گونه که روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است، آژانس امنیت ملی آمریکا، محتوای تک‌تک ایمیل‌های ورودی یا خروجی از آمریکا را بدون هرگونه هشداری مورد بازرسی قرار می‌دهد.

بنابراین گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) تک‌تک ایمیل‌هایی را که شامل برخی کلیدواژه‌ها باشند را ذخیره کرده و باقی ایمیل‌ها را ذخیره نمی‌کنند و جالب‌تر اینکه برای هر ایمیل پردازش تنها چند ثانیه به طول می‌انجامد.

بر اساس گزارش فوق، اگر شما به یک دوست در آمریکا ایمیل بزنید این احتمال وجود دارد که یک کپی از آن در NSA ذخیره شود.

گاردین تاکید کرده است که این رفتار در تعارض با اصل چهارم قانون اساسی آمریکا قرار دارد.

این گزارش تاکید می‌کند که قانون اساسی آمریکا جمع‌آوری ایمیل‌های مردم آمریکا را که در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتند، تایید نمی‌کند.

دولت آمریکا قانونی را که در سال 2008 به تصویب رسیده است و اجازه نظارت بر خارجی‌ها را صادر کرده است، توجیه این اقدام دانسته‌ است اما مساله این است که مشخص نیست قانون مزبور تا چه حد اجازه می‌دهد که ارتباطات آمریکایی‌ها تحت کنترل قرار گیرد.

بدون شک، دولت آمریکا سال‌هاست که از اختیار خود برای جمع‌آوری اطلاعات از خارجی‌ها به‌عنوان پوششی برای نظارت بر روابط آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. برنامه نظارتی که هفته گذشته فاش شد نشان می‌دهد که هدف این برنامه خارجی ها نبوده‌اند و این امر غیرعامدانه هم نبوده است.

از سوی دیگر، دو ماه قبل گزارش شد که دولت آمریکا شرکت‌های ارتباطی این کشور را مجبور کرده است که به ضبط ارتباطات تلفنی مشترکین خود پرداخته و امکان کنترل آنها توسط NSA را فراهم آورند. مقامات آمریکایی در دفاع از این اقدام ابراز داشته‌اند که ضبط تلفن‌ها مخل امنیت شخصی مردم آمریکا نیست بلکه جستجو در آنها محل مناقشه است و NSA هم تا زمانی که لازم نباشد، چنین کاری نخواهد کرد.

این تئوری قانونی خطرناک است چرا که به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌دهد که که تمام اطلاعات دیجیتال را ذخیره کند، به بهانه اینکه ممکن است روزی به درد بخورند. در ضمن اطلاعاتی که نیویورک‌تایمز فراهم آورده نشان می‌دهد که اطلاعات برای آینده ذخیره نمی‌شوند بلکه در زمان حال مورد جستجو قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول