اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خبر داد

اعزام بیش از 4 میلیون زائر به مناطق جنگی دفاع مقدس

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون زائر به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

اعزام بیش از 4 میلیون زائر به مناطق جنگی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار علی فضلی در هفدهمین دوره آموزشی بسیج دانش آموزی اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیم میلیون دانش آموز به جبهه های جنگ آمدند که از این تعداد 360 هزار نفر از آنها شهید شدند.

وی گفت: از سال 89 وزیر آموزش و پرورش در تعیین سازمان بسیج در یک توافق نامه، بخشی از درس آمادگی دفاعی که در نیم سال دوم محدود به اردوهای صحرایی بود را به دانش آموزان داوطلبی اختصاص داد که می‌خواستند به اردوهای راهیان نور بروند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ‌ادامه داد: در سال 89 به صورت آزمایشی 350 هزار نفر از دانش آموزان پسر و فرهنگی به راهیان نور اعزام شدند و استقبال به حدی بود که قادر به پاسخگویی نبودیم.

فضلی خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور برای سال 91 نیز برای یک میلیون نفر برنامه ریزی شد و این برنامه را از مهرماه آغاز کردیم؛ اما با حادثه‌ای روبرو شدیم که همه ما را متاثر کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در آن حادثه یک اتوبوس از بهترین دانش آموزان به لقاء الله پیوست، گفت: این حادثه در  هفته دوم ماموریت راهیان نور بود که باعث شد کانون توجه دوستان و دشمنان شود و دشمنانی که از امام(ره)، شهدا و دفاع مقدس متنفر بودند، عقده گشایی کردند.

فضلی افزود: دشنان هر چه نیزه شکسته و خنجر بود، آوردند تا مانع عزیمت فرزندانمان به کربلای ایران شوند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سال 91 با وجود برنامه ریزی یک میلیون نفری تنها 500 هزار نفر اعزام شدند، گفت: قرار بر این بود تا با حمایت سپاه و آموزش و پرورش این تعداد دانش آموز به مناطق اعزام شوند؛ اما متاسفانه اعتبار لازم از سوی آموزش و پرورش که 45 میلیارد تومان بود، تامین نشد.

وی در خصوص برنامه ریزی سال 92 اردوهای دانش آموزی گفت: امسال اعزام 900 هزار دانش آموز و 100 هزار فرهنگی را برنامه ریزی کرده‌ایم که از این تعداد 150 هزار نفر در غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: در 13 مهرماه سال جاری همه مقدمات برای اعزام راهیان نور دانش‌آموزی فراهم شده است.

وی با اشاره به دبیران درس آمادگی دفاعی گفت: 14 هزار دبیر درس آمادگی دفاعی ساعات تدریس این درس را تبدیل به حیات خلوتی کرده‌اند که در آن حضور ندارند؛ تنها 28 نفر از 14 هزار نفر به صورت تمام و کمال در ساعت درس آمادگی دفاعی حضور دارند و بیش از 10 هزار نفر از این تعداد دبیران تنها دو ساعت درس آمادگی دفاعی داده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین این مسئله را یک جفا به دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امروز وزیر آموزش و پرورش و همه کارشناسان آن برای سال جاری و سال‌های آینده جمع شده‌اند که جبران مافات کنند و علاوه بر این یک رشته مناسب با این درس در دانشگاه برای علاقمندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعطیلی نامحسوس پنجشنبه‌ها گفت: به دلیل پربودن 36 ساعت تدریس در هفته، در آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد که درس آمادگی دفاعی در یک روز مشخص تدریس شود که از امسال این طرح اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول